Voetbalclub

Sportvereniging Bredevoort is een voetbalclub uit het oosten van Nederland
uit het stadje Bredevoort, gelegen in de Achterhoek in de provincie Gelderland.

De vereniging is opgericht op 25 mei 1953.

Sportvereniging Bredevoort is een kleine, gezellige vereniging met een ledenaantal dat schommelt rond de 260.

Zij telt vier seniorenelftallen en een damesteam.
De jeugdafdeling telt twee junioren- en zeven pupillenteams.
Het eerste elftal komt uit in de 5e klasseĀ C van het District Oost van de K.N.V.B.

Sportpark

De naam van de accommodatie is ‘Sportpark ’t Broock’, gelegen aan de Kruittorenstraat in Bredevoort.
Het sportpark is door de persĀ  ‘Het Versailles van de Achterhoek’ genoemd, zo fraai is het gelegen tussen het groen.

De hoofdsponsor van de vereniging is Betting Wooncentrum Bredevoort.