MEC-Bredevoort JO17-1 Kampioenswedstrijd

Zaterdag 20 mei hadden de jongens van JO17-1 aan één punt genoeg om kampioen te worden.

De wedstrijd begon wat aarzelend met een 1-0 voorsprong door Ivo maar werd al gauw recht getrokken tot gelijke stand door de zeker niet slecht spelende Vorden tot 1-1.
Daarna werd het nog een aantal malen gevaarlijk voor de keeper Jimmy maar gelukkig kwam MEC-Bredevoort niet op achterstand.

Na een snelle uitbraak op links van Pim Schreurs kon hij na een lange rush in de korte hoek de keeper verrassen en zo MEC-Bredevoort op 2-1 voorsprong zetten. Deze stand werd meegenomen de rust in.

Na de rust was het nog lang spannend. Een doelpunt van Wessel gaf gelukkig halverwege de tweede helft iets meer lucht bij de in grote getale aanwezige supporters. Deze 3-1 voorsprong werd vast gehouden totdat Joey goed inviel en dankzij zijn doorzettingsvermogen 4-1 kon scoren.

Aan het eind werd het nog 4-2 maar echt gevaarlijk werd Vorden niet meer. Hierna kon de champagne vloeien en het hele spul op de platte wagen gezet worden en kon het feest beginnen. Een mooi gehaald kampioenschap waar niemand nog op had gerekend halverwege de competitie. Daarom een dikke pluim voor de inzet van alle spelers.

Natijd werd er lekker gegeten bij Vivaldi en was ’t nog lang onrustig in Miste en Bredevoort.