Bredevoort doet zichzelf te kort tegen Terborg maar mag tevreden zijn met een punt

In de voor Bredevoort belangrijke wedstrijd om de tweede periode te kunnen winnen keek het lang tegen een achterstand aan.  Uiteindelijk weet het niet verder te komen dan een gelijkspel. Eindstand 2-2, doelpuntenmakers: Jimmie Klein Goldewijk en Luuk Wensink.

Op een slecht bespeelbaar veld werd er om 14:00 afgetrapt in Bredevoort. Direct werd door beide teams aangetoond dat er voor een overwinning werd gestreden. Het spel was van beide kanten fel en dit leidde tot een wedstrijd met een zeer hoog tempo. Bredevoort had het betere van het spel en de meeste kansen, de scherpte ontbrak echter waardoor er niet gescoord werd. Aan de andere kant liet Terborg zien hoe effectief om te gaan met kansen. Na een goede steekpass kon keeper Ruben Anvelink aan de zijkant van de zestien omspeeld worden. Hierdoor had de spits van Terborg tijd om een voorzet te geven, deze gaf hij goed waardoor een inkomende speler goed in kon schieten en zo de brilstand van het scorebord af schoot. Bredevoort probeerde direct haar betere spel weer op te pakken maar was zichtbaar aangeslagen. Net voor rust krabbelde  Bredevoort weer iets op maar kon niks af dwingen.

Voor Bredevoort was het duidelijk wat de opdracht voor de tweede helft was, kansen afmaken. Het begin van de tweede helft was een evenbeeld van de eerste. Bredevoort maakte het spel en probeerde te voetballen. Naarmate de wedstrijd vorderde probeerde Bredevoort meer vooruit te stappen, kansen kwamen er wederom maar de bal wilde er niet in. Uiteindelijk liet Terborg net als in de eerste helft zien hoe met kansen om te gaan. Op het moment dat Bredevoort vanwege een blessure met tien man op het veld stond drukte Terborg door en schoot direct de 2-0 binnen. Verslagenheid leek over Bredevoort heen te komen maar door met  zijn allen te blijven werken bleef er spanning in de wedstrijd zitten. Toen in de 86e minuut de aanvoerder vanwege praten zijn tweede gele kaart in ontvangst mocht nemen werd Bredevoort nog duidelijker de bovenliggende partij. Pas in de 90e minuut lukte het Bredevoort te scoren, na een dieptepass kon Jimmie Klein Goldewijk doorlopen naar de goal. Waar iedereen een voorzet verwachte verschalkte Jimmie de keeper door in de korte hoek binnen te schieten. Direct was er vuur te zien in de ogen van de Bredevoorste spelers, door fel door te gaan werd er in de 94e nogmaals gescoord. Na een goede loopactie van Rik Tankink kon hij goed voorgeven, Luuk Wensink kwam inlopen en knikte de bal keihard tegen het net, 2-2. Bredevoort geloofde nog in een wonder maar helaas was de tijd nu tegenstander geworden en werd er in de 96e minuut afgefloten.

Op basis van het veldoverwicht had Bredevoort meer af moeten dwingen, kijkend naar het feit dat het 3 minuten voor tijd nog 0-2 achter stond kan er echter niet geklaagd worden over een gelijkspel tegen de huidige koploper.

Voor de periodetitel leeft Bredevoort nog in onzekerheid, de kansen om deze te winnen zijn nog niet vervlogen maar zijn afhankelijk van het resultaat van de wedstrijd tussen Westendorp en Rijnland. Deze wedstrijd wordt gespeeld op 2e paasdag.

Volgende week begint Bredevoort met de derde periode waarin NVC de eerste tegenstander is. Aftrap 14:00 op sportpark ’t Brook.