Bredevoort pakt 3 belangrijke punten bij directe concurrent Westendorp

Op een natte, koude zondagmiddag stond voor de heren van Sv Bredevoort de uitwedstrijd tegen Westendorp op het programma. Behalve dat de beide teams qua stand op de ranglijst weinig voor elkaar onderdeden was het ook een belangrijke pot voor de tweede periode waarin zowel Bredevoort als Westendorp bovenaan goed meededen. Genoeg reden om een interessante wedstrijd te verwachten.

Bredevoort kwam scherp uit de kleedkamer en wist door positioneel goed te staan Westendorp onder druk te zetten, dit leidde tot een hoop balbezit voor Bredevoort. Dit balbezit resulteerde echter niet in hele grote kansen, aan de andere kant probeerde Westendorp nog een aantal keer met de lange bal gevaarlijk te worden maar dit werd goed verwerkt door de Bredevoortse defensie. Na 18 minuten werd het eerste en tevens ook enige doelpunt van de wedstrijd gemaakt. Harm Visser draaide een cornerbal scherp voor die bij de eerste paal werd binnengekopt door Rik Tankink. Bredevoort bleef de rest van de eerste helft controleren en ging met een 0-1 voorsprong de rust in.

De tweede helft had Bredevoort het een stuk zwaarder doordat Westendorp met veel meer pressie naar voren ging spelen. Bredevoort werd met de rug tegen de muur gedrukt maar wist deze fase goed door te komen. Niet veel later besloot Westendorp de formatie om te zetten naar een 1 op 1 formatie om nóg  meer druk te kunnen zetten. Hieruit volgden 20 hectische minuten waar  Bredevoort vooral bezig was met het wegwerken van de voorzetten en lange ballen van Westendorp en te hopen op een kansje uit de counter. Een aantal minuten voor het eindsignaal lukte het Westendorp toch door de blauwe defensie heen te breken en de bal in het doel te werken. Deze goal werd niet toegekend doordat zowel grens als scheids scherp gezien hadden dat het buitenspel was.  Bredevoort wist de 0 te houden en pakte daarmee erg belangrijke punten.

Al met al was dit een erg mooie overwinning voor Bredevoort. Zwaarbevochten de punten meenemen bij een directe concurrent, veel mooier krijg je het niet. Door de overige resultaten in de competitie heeft Bredevoort het nu zelf in de hand voor de tweede periode. Over twee weken, op zondag 5 maart, speelt Bredevoort haar laatste wedstrijd tegen huidige koploper Terborg. Bij een overwinning kunnen de overige teams Bredevoort binnen de tweede periode niet meer inhalen en pakt Bredevoort dus de periode. Een erg belangrijke wedstrijd dus, hiervoor nodigt Bredevoort jullie allemaal uit om te gaan kijken en aanmoedigen, dat zullen de heren in het blauw die wedstrijd zeker nodig hebben.