Bredevoort pakt eerste drie punten van het seizoen

Op een mooie zonnige zondagmiddag stond voor Sv Bredevoort de tweede wedstrijd van het seizoen op het programma, thuis tegen Klein Dochteren. Van te voren was bekend dat Bredevoort de betere partij zou zijn en dat Bredevoort het grootste deel van het balbezit zou hebben. Voor Bredevoort dus zaak om hier van te profiteren.

Bredevoort kreeg de opdracht het baltempo hoog te houden om de dichte defensie van Klein Dochteren open te breken. Dit gebeurde goed alleen was Bredevoort veel te onzorgvuldig in balbezit waardoor Klein Dochteren af en toe gevaarlijk kon uitbreken. Dit resulteerde echter niet in grote kansen. Aan de andere kant was het wachten op de 1-0, Bredevoort had veel kansen maar wist deze niet te benutten door slecht inschieten, geluk voor de verdediging en goed keeperswerk. Met een 0-0 stand werd de rust ingegaan.

De tweede helft was het spelbeeld weinig anders dan de eerste, Bredevoort had het grootste deel van het balbezit en was constant op zoek naar een doelpunt. Doordat de laatste man van Klein Dochteren er met rood af moest zou dit voor Bredevoort gemakkelijker moeten gaan. Dit bleek te kloppen, in de 61ste minuut was het Thijs Navis die na een goede corner van Harm Visser bij de tweede paal vrij in kon koppen. Voor Bredevoort een erg belangrijk doelpunt want hierdoor was de druk wat minder. In de 73ste minuut was het wederom Thijs die goed zag dat de keeper van Klein Dochteren ver voor zijn doel stond en de bal met een mooie boog de goal inschoot. Waar Bredevoort nu eigenlijk verplicht was om door te drukken en meer doelpunten te scoren, gebeurde dit niet. Bredevoort had nog wel een aantal kansen maar wist deze niet te benutten. Aan de andere kant wist Klein Dochteren in de tweede helft weinig te creëren.

Al met al een verplichte overwinning, Bredevoort was een stuk sterker dan Klein Dochteren en was dus verplicht de drie punten in Bredevoort te houden. Dat dit gelukt is is gunstig maar de manier waarop minder, Bredevoort moet veel zorgvuldiger met balbezit en kansen omgaan. Volgende week staat er voor Bredevoort een uitwedstrijd op het programma, om 14.00 bij  Hoeve Vooruit.