Bredevoort speelt gelijk bij Haaksbergen

Op een warme, zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Haaksbergen op het programma. De laatste paar jaren deed Haaksbergen vooral onderaan in de 5de klasse mee, dit jaar zijn ze echter in goede doen en staat Haaksbergen op de 6de plek. Voor Bredevoort stond een lastige wedstrijd te wachten.

De eerste helft was volledig voor Haaksbergen. Bredevoort had er moeite mee om de defensie van Haaksbergen vast te zetten en hierdoor stond er weinig druk op de thuisspelende ploeg. Die zorgden met hier en daar mooi voetbal ervoor dat Bredevoort wel onder druk kwam te staan. Na 33 minuten resulteerde dit in de 1-0. Een mooie aanval van Haaksbergen, waar Bredevoort steeds net iets te ver van de man afstond, werd goed binnen gewerkt. Na dit doelpunt wist Haaksbergen geen hele grote kansen meer te creëren, afgezien van hier en daar een schot van afstand. Met een 1-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft was volledig anders. Bredevoort zette meer druk naar voren en Haaksbergen had hier veel moeite mee. Uit deze druk wist Bredevoort een aantal kansen te creëren, hier werd echter niet uit gescoord. Na 78 minuten viel pas de 1-1. Een perfecte voorzet van Luuk Wensink werd goed binnengekopt door Rik Tankink. Vlak na dit doelpunt pakte een speler van Haaksbergen rood na een smerige overtreding op Tim Weevers, die na lange tijd weer fit was. Hierdoor had Bredevoort het gevoel dat er een overwinning in zat. Dit was echter niet het geval. Bredevoort wist in de slotfase nog wel een aantal goede kansen te creëren. Hierbij werd nog twee maal de lat geraakt door Rik en Michiel Rave. De scheids floot af met een stand van 1-1.

Al met al geen slechte wedstrijd. In de eerste helft was Haaksbergen sterker en was Bredevoort vooral aan het zoeken. De tweede helft was volledig voor Bredevoort. Er had voor Bredevoort meer ingezeten, helemaal na de rode kaart, maar dit werd er helaas niet uitgehaald. Een punt pakken tegen en bij een team als Haaksbergen, dat in goede doen is, is dan ook zeker geen schande. Aankomende donderdag staat er voor Bredevoort een wedstrijd op het programma. Thuis wordt Hoeve Vooruit ontvangen, de wedstrijd zal beginnen om 19.00.