Bredevoort verliest doelpuntrijke wedstrijd bij Hoeve Vooruit

Op een zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de derde wedstrijd van het seizoen op het programma, uit naar Hoeve Vooruit. Van te voren was bekend dat dit een lastige wedstrijd zou worden. De laatste uitslagen van Bredevoort bij Hoeve Vooruit waren duidelijk in het voordeel van Hoeve dus men wist wat er verwacht kon worden.

Bredevoort begon scherp aan de eerste helft, doordat Hoeve ook scherp begon waren het een mooi gelijk opgaande 45 minuten. Zowel Bredevoort als Hoeve probeerde voetballend de oplossing te zoeken en dit ging bij beide teams over het algemeen goed. Beide teams wisten veel kansen te creëren maar deze werden niet benut. Het duurde tot aan de 45ste minuut tot er een doelpunt viel. Door balverlies van Bredevoort kon de aanvaller van Hoeve vrij doorlopen op doel en binnenschieten. Een erg pijnlijk moment om een tegendoelpunt te incasseren.

De tweede helft werden er door beide teams meer risico’s genomen wat resulteerde in een doelpuntrijke tweede helft. In de 57ste minuut was het Luuk Wensink die met een voorzet vanaf rechts Jimmie Klein Goldewijk wist te bereiken. Jimmie tikte de bal binnen en zette de beide teams weer naast elkaar. Niet veel later wist Hoeve voor de tweede keer op voorsprong te komen en moest Bredevoort weer aan de bak. Dit gebeurde, in de 78ste minuut was het Harm Visser met een goede actie vanaf links. Harm legde de bal strak terug op Jimmie, Jimmie twijfelde niet en schoot de bal goed de verre hoek in. Helaas was deze gelijke stand weer voor korte duur, vier minuten later wist Hoeve voor de derde keer op voorsprong te komen door een schot van afstand en moest Bredevoort wederom op zoek naar de gelijkmaker. Vlak voor het einde van de wedstrijd viel deze gelijkmaker. Jimmie stond positioneel goed en wist een afgeslagen bal vanaf de rand 16-meter in de verre hoek te schieten en zo zijn derde te maken. Bredevoort zag dat het beter was en ging vol voor de voorsprong maar het was Hoeve dat voor de vierde en laatste keer op voorsprong kwam. Een speler van Hoeve maakte een mooie actie langs verschillende Bredevoort verdedigers en schoot beheerst binnen.

Al met al geen slechte wedstrijd van Bredevoort. Bredevoort streed voor elke meter en wist ook nog eens drie keer te schoten.  Aan de andere kant is het wel slecht dat Bredevoort vier keer een doelpunt tegen kreeg. Ook was het goed om te zien dat Jimmie, die de scherpte voor de goal even kwijt was, drie prima doelpunten wist te maken. Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen EGVV op het programma en zal Bredevoort vol aan de bak moeten om de drie punten thuis te houden.