Bredevoort verliest van Haarlo

Op een warme donderdagavond stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Haarlo op het programma. Haarlo was een laagvlieger qua stand maar was de laatste weken niet in slechte doen, ondanks dat ze geen punten pakten. Voor Bredevoort stond een moeizame wedstrijd te wachten.

Dit was ook het geval. Ondanks dat Bredevoort het grootste deel van het balbezit had kon Bredevoort de defensie van Haarlo niet doorbreken. Via een aantal goede voorzetten van B-junior Wessel Jansen Eupe wist Bredevoort nog wel gevaarlijk te worden. Hier kwam ook een doelpunt uit. In de 42ste minuut wist Wessel met een perfecte voorzet Jordy Lorijn te bereiken. Jordy torende hoog boven de verdediger uit en kopte de bal onhoudbaar tegendraads in de hoek. Lang kon Bredevoort niet genieten van de voorzet, een minuut later was het alweer 1-1. Een speler van Haarlo kreeg te veel ruimte in het zestienmetergebied en schoot hard binnen. Ondanks dat Bredevoort beter was stond het toch 1-1.

In de tweede helft was het spelbeeld vrijwel hetzelfde, Bredevoort had de bal maar wist hier weinig kansen uit te creëren. Aan de andere kant was Haarlo met weinig balbezit wel effectief. Vanuit een corner werd een inlopende speler gevonden die de bal goed binnen kopte. Dit zou niet mogen gebeuren, deze speler was namelijk vrij klein. In de 85ste minuut was het Rik Tankink die met een steekbal Rutger Hoefman wist te bereiken. Rutger, die de hele wedstrijd voor een hoop dreiging zorgde, speelde de bal langs de keeper. De keeper zag geen andere keuze dan Rutger naar de grond te werken en dat deed hij dan ook. Michiel Rave schoot de penalty feilloos binnen. Niet veel later kopte een speler van Haarlo ook de 2-3 binnen.

Al met al een slechte wedstrijd en bovenal een slecht resultaat. Laten we maar naar de lichtpuntjes kijken. Zo maakten B-junioren Berend Ebbers en Remco Assink hun debuut, wat ze prima deden, en wisten andere B-junioren Mica Firing en Wessel Jansen Eupe prima mee te komen met de rest van Bredevoort, ook stond er aan het eind van de wedstrijd een selectie op het veld met een gemiddelde leeftijd van 19,4 jaar en wist voor de wedstijd ‘pupil van de week’ Sem Blekkink de selectie van Haarlo volledig weg te spelen. Laten we maar naar de toekomst gaan kijken, het heden lijkt momenteel nergens op.