Bredevoort weet niet te winnen bij Neede

Op een zonnige, maar koude zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Neede op het programma. De beide teams waren elkaar al een paar seizoenen niet meer tegen gekomen dus Neede was voor Bredevoort een vrij onbekende tegenstander. Wel was bekend dat Neede nog niet verloren had en op de 4de plek stond. Bredevoort stond dus een lastige wedstrijd te wachten.

Bredevoort begon goed aan de eerste helft. Positioneel stond Bredevoort goed, Neede had hier erg veel moeite mee. Dit leidde ook tot het feit dat Bredevoort in het begin de sterkere was. Dit resulteerde ook in een doelpunt. Thijs Navis kwam van de rechterkant van het veld het zestienmetergebied van Neede binnenlopen en gaf de bal strak voor. Deze bal was bedoeld voor Jimmie Klein Goldewijk maar kwam tegen een verdediger van Neede aan. Deze legde de bal bijna in eigen doel maar Jimmie lette goed op en haalde alle onzekerheid of de bal al zat of niet weg door de bal binnen te schieten. Na dit doelpunt had Bredevoort nog een paar kansen om ook de 0-2 op het bord te zetten maar deze werden niet benut. Een kopbal van Thijs werd door een prachtige redding van de keeper van Neede van de doellijn afgehaald. Hierna werd Bredevoort een stuk zwakker. Neede begon meer druk te geven en Bredevoort ging hier niet goed mee om. Het werd chaotisch en dit leidde tot een doelpunt van Neede. Een snelle combinatie van Neede werd goed afgemaakt. Nog geen vijf minuten later was het ook al 2-1. Door slecht verwerken van de bal in de defensie kon een aanvaller van Neede binnenschieten. Bredevoort keek dus tegen een achterstand aan.

De tweede helft moest Bredevoort dus druk naar voren gaan geven. Ondanks dat Neede aardig vast werd gezet en veelal tot de lange bal werd gedwongen kon Bredevoort niet de overhand nemen. De lange bal vanaf de keeper kwam vaak goed terecht bij een speler van Neede waardoor zij weer door konden voetballen. Bredevoort ging na een tijdje 1 op 1 spelen maar hieruit werden vrijwel geen kansen gecreƫerd. De wedstrijd eindigde in 2-1.

Al met al een pijnlijk verlies voor de heren van Bredevoort. De eerste helft zat er meer in maar werd de voorsprong veel te makkelijk weggegeven. Hierdoor werd Bredevoort gedwongen zelf vol op de aanval te spelen en kon Neede verdedigend gaan staan. Wederom zijn er te weinig kansen gecreƫerd. Volgende week is Bredevoort vrij en over twee weken staat de thuiswedstrijd tegen DEO op het programma om 14.00.