Bredevoort wint overtuigend van Den Dam

Op een mooie zonnige zondagmiddag stond voor de heren van Sv Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Den Dam op het programma. Na de slechte wedstrijd tegen SVGG vorige week was het zaak voor Bredevoort om de draad weer op te pakken. Dit moest gebeuren tegen Den Dam, die onderaan de ranglijst gepositioneerd staan.

Voor de wedstrijd werd aangegeven dat het een stuk anders moest dan vorige week, de duels moesten met overtuiging werden ingegaan en er moesten minder fouten worden gemaakt. Dit gebeurde de eerste helft goed, Bredevoort had de overhand en had het grootste deel van het balbezit. Dit leidde echter tot weinig grote kansen omdat er niet zorgvuldig gespeeld werd. Aan de andere kant kon Den Dam een paar keer gevaarlijk voor de goal komen uit een aantal snelle counters. Met de brilstand op het scorebord gingen de beide teams de rust in.

De tweede helft was bij Bredevoort veel duidelijker de drang naar een doelpunt te zien. Dit resulteerde dan ook in een doelpunt niet lang na het begin van de tweede helft. Harm Visser draaide een cornerbal scherp in en bij de eerste paal werd deze makkelijk binnengekopt door Rik Tankink. Na dit doelpunt begon er meer ruimte te ontstaan achter de verdediging van Den Dam en dit resulteerde in het feit dat nog geen 6 minuten later de 2-0 erin lag. Jimmie Klein Goldewijk werd 1 op 1 met de keeper gezet en schoot beheerst binnen. In de 71ste minuut lag ook de 3-0 in het net. Wederom ging Jimmie op de keeper af, waar iedereen een schot verwachtte besloot Jimmie voor zekerheid te gaan en legde hij de bal af op Harm die de bal rustig binnentikte. Niet veel later lag ook de 4de erin, Jimmie stuurde met een mooie pass Thijs Navis de diepte in die de bal netjes langs de keeper schoot. Het laatste doelpunt werd gemaakt in de 87ste minuut, Jimmie bekroonde zijn sterke wedstrijd met zijn tweede doelpunt door met de bal om de keeper heen te gaan en deze rustig binnen te schieten. Den Dam wist in de tweede helft op één moment na weinig te creëren en dus was het een overtuigende overwinning van de heren in het blauw.

Al met al een sterke wedstrijd, de heren uit Bredevoort hadden de eerste helft de overhand maar wisten dit niet om te zetten in doelpunten. Waar dit meestal betekende dat de bal er aan de andere kant in zou gaan was dit vandaag niet het geval. Bredevoort wist er in de tweede helft 5 in te schieten en kan terugkijken op een goede overwinning. Volgende week staat er de thuiswedstrijd tegen Rijnland op het programma en zal Bredevoort vol aan de bak moeten om de punten thuis te houden