Dames 1 komt prima uit de winterstop!

Vandaag moesten we thuis aantreden tegen de dames van TVC uit Tubbergen. Een goede ploeg van wie we de eerste wedstrijd met 3-0 hadden verloren, en die bij een overwinning vandaag de gedeelde koppositie zou kunnen pakken.

Door de langdurige vorst in januari was de voorbereiding natuurlijk niet geweldig, en een aantal gebeurtenissen de laatste weken hielpen daar ook niet echt bij. Maar onze dames zullen onze dames niet zijn om daar weer iets positiefs van te maken. Het begon gisterenavond al met een gezellige avond van dames 1 én 2, waar de raarste capriolen voorbij kwamen. Het werd een latertje, maar de dames vonden wél dat we vanmorgen gezamenlijk moesten ontbijten, dus zaten we klokslag half 9 met z’n allen in de kantine van Bredevoort van een lekker ontbijtje te genieten, verzorgd door onze aanvoerster. Top!!

Dan de wedstrijd. Scherp beginnen en voor elkaar willen strijden. Dat was de insteek. En dat deden de dames! Scherp als een mes werd aan de wedstrijd begonnen. Zo scherp, dat we met 10 minuten al met 2-0 voorstonden en de tegenstander niet wist wat hun overkwam. Bij de 1e goal zette Carolien de bal goed voor, Lucelle schoot op de paal, maar Aafke wist de terugspringende bal in de goal te schieten. Bij de 2e goal kwam Lucelle aan de linkerkant door, zette de bal voor en Liset wist deze prima in te tikken. Een heerlijke opsteker natuurlijk! Daarna bleven we ook de bovenliggende partij. De verdediging stond als een huis, het middenveld was de baas, en ook de aanvallers bleven hard werken en waren gevaarlijk.

Na rust hetzelfde beeld. Wederom begonnen we goed en na 5 minuten was de 3-0 een feit. Fennie zette goed door en schoot via binnenkant paal de bal in de verre hoek. Na een kwartier kreeg TVC dan de 1e grote kans, de bal werd echter door hun op de paal geschoten. Uit de tegenstoot wist Liset via een snelle uitval over rechts de bal scherp voor te zetten, maar Lucelle schoot hem vervolgens net over de lat. Een kwartier voor tijd kregen we dan toch een goal tegen door slecht wegwerken in de verdediging. Maar verder lieten de dames het niet komen, integendeel. Na nog een goede kans voor Liset gaf  Lucelle vervolgens een prachtige crosspass over de verdediging zodat Carolien de bal zo binnen kon lopen. Eindstand 4-1.

Een prachtige, dik verdiende overwinning voor onze dames! Volgende week wederom, ijs en weder dienende, een thuiswedstrijd in Bredevoort tegen de dames van  De Tukkers. Aanvang 10 uur.