Dames 1 speelt gelijk tegen Raalte

Vandaag de thuiswedstrijd tegen de dames van Raalte. Een goede ploeg die nog meedoet om het kampioenschap. De uitwedstrijd hadden we verloren, een mooie uitdaging dus om dit keer te proberen de drie punten wél te pakken.

Het begin was prima. Al in de 3e minuut een goede actie mét schot op goal van Arjanne, de rebound schoot Fennie helaas net naast. Na 10 minuten volgde de 1e kans van Raalte: door een foutieve pass in onze achterhoede kwam hun spits alleen voor Charissa te staan, maar door een prima redding wist zij een doelpunt te voorkomen. Daarna waren wij de hele eerste helft de bovenliggende partij. Er werd vroeg druk gezet, waardoor Raalte niet in hun spel kon komen. Dit resulteerde in een paar kansen die er net niet ingingen. Tot de 25e minuut toen Miranda een corner mocht nemen. De bal werd niet goed weggewerkt door Raalte, en daardoor kon Arjanne met een mooie actie de keepster omspelen en de bal in de goal schieten, 1-0. Vlak voor rust dan nog een prima actie van Lucelle, maar haar schot ging net naast.

In het begin van de 2e helft misten we wat scherpte. Er werd niet consequent gedekt, en daardoor kon een speelster van Raalte van afstand bij ons op de lat schieten. Ook bij de terugspringende bal waren zij net wat alerter, waardoor de stand op 1-1 kwam. Daarna herpakten onze dames zich en waren de verdere wedstrijd wederom de betere ploeg. Nadat vlak daarvoor een speelster in paniek de bal al net naast haar eigen doel schoot, was het in de 70e minuut dan wel raak. Een scherpe vrije trap van Lucelle werd door Raalte nog weggewerkt, maar de afvallende bal werd een prooi voor  Fennie, die de bal hard in de touwen schoot, een mooie 2-1 voorsprong.  Raalte ging daarna achterin 1 op 1 spelen om te proberen een nederlaag te voorkomen. Tot grote kansen leidde dit echter niet, en wij kregen daardoor voorin vanzelf wat meer ruimte. Toch viel 5 minuten voor tijd de gelijkmaker. Een lange haal van achteren wist onze verdediging te verrassen en hun spits kwam alleen voor Charissa te staan en maakte dit keer geen fout. Eindstand 2-2.

Een prima wedstrijd van onze kant, die door de late, onverdiende, gelijkmaker een wat teleurstellend gevoel gaf bij ons. Toch een mooie uitslag, waardoor we na de winterstop nog steeds ongeslagen zijn.

Volgende week wederom een wedstrijd tegen een titelkandidaat, nl. de dames van Vios Beltrum. Aanvang 12 uur in Beltrum. Ook daar gaan we weer voor de drie punten!