Dames 1 verliest laatste wedstrijd voor de winterstop

Met een wat uitgedunde selectie gingen we vandaag de strijd aan tegen de nummer drie van de ranglijst, Emos uit Enschede. We wisten uit de eerste wedstrijd dat ze gevaarlijk zijn in de aanval, dus probeerden we vroeg druk te zetten en ze op eigen helft te houden.

En dat lukte prima! Al na 5 minuten werd het 1-0 voor ons doordat Aafke een afgeslagen cornerbal heel mooi met haar ‘zwakke’ linkerbeen bovenin de rechterhoek schoot. Ook daarna bleven we de bovenliggende partij, totdat we na een half uur een discutabele penalty tegen kregen omdat de bal tegen de hand van één van onze verdedigsters werd geschoten. Ze wisten wel raad met dit cadeautje en maakten de 1-1. Hierdoor kwam echter het geloof in eigen kunnen wel weer terug bij hun, en namen ze langzaam de regie in de wedstrijd over. Via twee snelle aanvallen over de vleugels zorgden ze ervoor dat de ruststand alsnog in hun voordeel was, 3-1.

In de rust gaf Lucelle aan niet verder te kunnen, aangezien ze ook al wat ziekjes aan de wedstrijd was begonnen. Hierdoor leverden we aanvallend toch wel veel in. Iedereen werkte keihard, maar de tegenstander was gewoon wat effectiever. Uit een goed uitgespeelde counter maakten zij dan ook na een kwartier de 4-1. Toch gaven onze dames niet op, en uit een mooie voorzet van Carolien wist Charissa de bal prima in één beweging in de lange hoek te schieten. Het slotakkoord was echter toch nog voor Emos, waardoor de eindstand op 5-2 kwam.

We willen hierbij toch nog even de dames die bereid waren ons team vandaag te versterken hartelijk danken! Door het late aanvangstijdstip was het al donker voordat we weer konden vertrekken uit Enschede, maar gelukkig waren de selecties van het 1e én het 3e elftal best bereid om bij Den Tappen zolang op ons te wachten!

Voor ons begint nu de winterstop en gaan we een heel aantal zondagen wat anders doen. De 1e competitie-wedstrijd staat weer voor zondag 5 februari op het programma, om 10 uur in Bredevoort tegen de dames van TVC uit Tubbergen.

We wensen alle volgers en supporters alvast hele fijne feestdagen toe en hopen jullie volgend jaar allemaal weer te zien!