MEC/Bredevoort O17-1 komt prima uit winterstop

O17-1 speelde 18 februari haar eerste thuiswedstrijd in de voorjaarscompetitie. Tegenstander was FC Winterswijk JO17-4D. Tegen dit team werd in de winter nog een oefenwedstrijd gespeeld, op het kunstgras in Winterswijk werd met 4-1 verloren. Een zware tegenstander dus, dit ook gezien de gemiddelde leeftijd van FC Winterswijk bijna 2 jaar hoger ligt.

Er werd slap begonnen, na een halve minuut lag de bal al achter keeper Jimmy Visser. Grensrechter Luuk Schreurs was echter scherp en had buitenspel geconstateerd. Hierdoor schrok MEC/Bredevoort wakker. Er werd een prima strijdlust getoond en bij vlagen werd er leuk gecombineerd in het fysieke duel. Dit resulteerde in de 1-0, Wessel Jansen Eupe was scherp in de rebound en kon binnen tikken. FC Winterswijk was bij vlagen gevaarlijk via de fysiek sterke, voor rust werd de stand gelijk getrokken. Met 1-1 werd de kwast opgezocht.

In de rust werd benadrukt om dezelfde strijdlust in de 2de helft ook te laten zien. Hoewel de wedstrijd alle kanten op kon zorgde deze strijdlust er voor dat de overwinning over de streep getrokken kon worden. Hoewel de gehele ploeg een compliment verdiend was het Wessel Jansen Eupe die man of the match werd. Bij een gevaarlijke actie over links werd Wessel neergehaald, strafschop. Wessel ging zelf achter de bal staan en schoot strak binnen, 2-1. Tien minuten voor tijd wist Wessel ook de 3-1 binnen te schieten, waardoor de overwinning zeker was.

Een knappe teamprestatie en een goed begin van de voorjaarscompetitie. Na de zware najaarscompetitie kunnen de jongens met deze vechtlust leuk meedraaien.