S.D.O.U.C. JO-19 (2) – MEC/Bredevoort JO-19

Na een oefenwedstrijd twee weken geleden, stond vandaag de eerste competitie wedstrijd op het programma. Met 13 man gingen we naar Ulft om daar weer eens een lekker potje te voetballen. Na een lange warming-up begon dan de wedstrijd. SDOUC zette vanaf de eerste minuut veel druk, waar we het eerste kwartier redelijk wat moeite mee hadden. Al gauw kregen zij dan ook een kans, ware het niet dat er met de handjes geduwd werd, en het goal werd afgekeurd. Het tweede kwartier van de wedstrijd was voor ons. Er waren mooie combinaties, maar de afronding liet helaas te wensen over. De laatste tien minuten van de wedstrijd waren weer voor SDOUC waarin zij veel op onze helft waren. Ruststand 0-0.

Na een aantal positieve woorden van Jarno, en nog wat kleine tips, begonnen we vol goede moed aan de tweede helft. SDOUC begon goed aan de tweede helft. We konden lastig om gaan met hun druk, maar na een mooie counter stond het dan toch 0-1. Mark stond oog in oog met de keeper, koos een hoek, en schoot strak in de rechteronderhoek. Nu vasthouden dit. Echter makkelijker gezegd dan gedaan. We bleven last houden van de druk van SDOUC, waardoor we diep moesten terugzakken en eigenlijk alleen voorin kwamen via lange ballen en counters. Zo kreeg Mark nog een goeie kans maar schoot recht tegen de keeper. Ongeveer een kwartier voor tijd maakte Koen een overtreding en werd er dan ook 10 minuten uitgestuurd. Dit zorgde voor chaos. Er was geen duidelijke opstelling meer, niemand bleef bij zijn eigen man, en SDOUC was veel op onze helft. Met man en macht hebben we het laatste kwartier alles proberen tegen te houden, waar ook Hidde een belangrijke rol in speelde. Al met al, niet het mooiste voetbal in de tweede helft, maar wel de 3 punten mee naar huis. Een zwaarbevochten overwinning die we nog wel een paar daagjes zullen voelen.

Volgende week rust, en dan een inhaalwedstrijd tegen Almen.

Tycho