Bredevoort neemt 3 punten mee uit Lengel

Voor Bredevoort 1 stond 27 november de uitwedstrijd naar VVL op het programma. Van te voren was bekend dat dit een lastige pot zou worden en dat er een hoop strijd geleverd zou moeten worden.

Dit gebeurde niet, Bredevoort begon niet scherp en doordat VVL dat wel deed werden veel duels verloren. VVL had de overhand maar kon dit niet uitdrukken in grote kansen, afgezien van een bal op de paal, en dus niet in een doelpunt. Halverwege de eerste helft pakte Bredevoort het initiatief op, Bredevoort had meer balbezit en probeerde wat te creƫren. Dit gebeurde echter erg onnauwkeurig waardoor VVL uit de omschakeling tot gevaar kon zorgen. Het duurde tot in de laatste minuut van de eerste helft voordat er een doelpunt viel. A-speler Jimmy Dibbets dribbelde met de bal op het middenveld, met een goede pass bediende hij aan de linkerkant van het veld Jordy Lorijn die met een scherpe voorzet Luuk Wensink vond. Luuk twijfelde niet en schoot de bal goed binnen. Meteen na de daaropvolgende aftrap van VVL floot de scheids af, een erg mooi moment dus om op voorsprong te komen na een helft die erg op en neer ging.

In de tweede helft kwam Bredevoort scherper de kleedkamer en dit resulteerde in meer balbezit en in het feit dat Bredevoort de overhand had. Uit deze situatie volgde voor Bredevoort geen doelpunt waardoor VVL wat meer in balbezit kon komen. VVL zette druk en probeerde aanval naar aanval op te zetten, door goed werk van de Bredevoortse defensie, en hier en daar wat geluk, bleef een doelpunt voor VVL uit. Waar in de eerste helft een doelpunt viel in de laatste minuut was dat in de tweede helft weer het geval. Het was wederom Jimmy, die een zeer sterke wedstrijd speelde en duidelijk heeft laten zien waar hij toe in staat is, die de bal aan de rechterkant van het veld had. Jimmy gaf een goede pass op Rik Tankink die op de rand van de 16-meter stond, Rik bedacht zich geen seconde en schoot de bal in de verre hoek.

Al met al een goed resultaat, kijkend naar de stand op de ranglijst zou Bredevoort hier niet hebben mogen verliezen maar VVL heeft laten zien met een hoop passie en strijd het de tegenstander erg moeilijk te kunnen maken. Dat maakt voor Bredevoort de overwinning alleen nog maar mooier, helemaal kijkend naar het feit dat Bredevoort zich nu op de 4de plaats bevindt. Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen Terborg op het programma.