Bredevoort wint laatste competitieduel

In de laatste wedstrijd van het seizoen heeft Bredevoort gedaan wat het moest doen. Het won met 2-0 van Halle, door andere resultaten heeft Bredevoort echter geen recht op nacompetitie en is het uitgespeeld voor dit seizoen.

Bredevoort begon fel aan de wedstrijd en probeerde de controle te pakken. Dit ging moeizaam doordat Halle ook veel strijd bood. Deze start leverde een wedstrijd op met een hoog baltempo maar weinig goed voetbal. Bredevoort dwong gedurende de eerste helft steeds meer balbezit af en kreeg zo de wedstrijd in handen. Halle probeerde met snelle uitbraken gevaarlijk te worden maar wist hier geen grote kansen mee te creëren. Aan de andere kant had Bredevoort een aantal uitgelezen kansen, deze werden echter niet scherp genoeg in geschoten of gekopt, waardoor het in de eerste helft lang 0-0 bleef. Uiteindelijk was daar in de 40e minuut eindelijk de verlossende treffer, Rik Tankink legde na een goede individuele actie de bal voor zichzelf vrij en schoot strak binnen. De keeper kon hier geen antwoord op bieden waardoor er met een goed gevoel de kleedkamer werd opgezocht.

Na de rust was het Halle wie de eerste minuten domineerde. Er werd onstuimig gestart en Bredevoort had moeite om hier iets tegen in te brengen. De eerste kansen in de tweede helft waren dan ook voor Halle, de verdediging en keeper Ruben Anvelink moesten een aantal keer handelend optreden om hier een stokje voor te steken. Na een aantal minuten zwakte het offensief af en kreeg de wedstrijd weer hetzelfde beeld als in de eerste helft. Bredevoort begon weer kansen te creëren maar wist deze niet af te maken. In de 72e minuut kreeg Gerjan Hoefman de bal uit de kluts mee in de zestien, hij nam aan en schoof de bal in de hoek binnen. Echter had de scheidsrechter een handsbal geconstateerd en ging het feestje niet door. Pas in de 86e minuut was het wederom Rik Tankink wie na een goede actie de bal met zijn chocolade been achter de keeper schoot en daarmee de eindstand bepaalde, 0-2.

Al met al een goede ietwat zakelijke overwinning, direct na de wedstrijd was er nog hoop op eventuele nacompetitie. Echter door de overwinningen van Terborg en SVGG ging dit niet door. Bredevoort sluit hiermee de competitie goed af maar zal toch met een dubbel gevoel terugkijken. Er was ingezet op nacompetitie en uiteindelijk kan er in de spiegel gekeken worden nu het niet behaald is. Toch heeft deze jonge groep laten zien dat er potentie in zit en kan er met een gezond positivisme naar volgend seizoen gekeken worden.

Helaas betekende deze wedstrijd ook het afscheid van twee spelers, Gijs Piek en Gerjan Hoefman keren volgend jaar niet terug bij de selectie. Zij worden door het gehele team bedankt voor hun inzet en er wordt stiekem gehoopt op een snelle terugkeer!

Namens het eerste elftal worden daarnaast alle supporters bedankt voor de aanmoedigingen welke het eerste elftal het afgelopen seizoen heeft gehad. Een groot aantal punten is ook dankzij jullie behaald!

Uiteindelijk wil SV Bredevoort kampioen Terborg feliciteren met de behaalde prestatie.