MEC-Bredevoort MO17-1 Kampioenswedstrijd

Zaterdag 20 mei konden de meiden van MEC-Bredeoort MO17-1 ineens kampioen worden omdat de concurrent Ulftse-Boys een aantal dagen eerder in een doordeweekse wedstrijd toch punten had laten liggen.

Er moest niet alleen gewonnen worden, maar ook met een goed doelsaldo want een andere concurrent AD’69 had dezelfde aantal punten en gelijk doelsaldo als MEC-Bredevoort MO17-1. MEC-Bredevoort moest om 10.00 tegen de laatst geplaatste en AD’69 moest om 11.00 tegen een lage middenmoter. Dat dit spannend ging worden stond dus vooraf als vast.

MEC-Bredevoort kwam flitsend uit de start blokken en scoorden in de eerste helft maar liefst 6 keer, via een aantal geweldig mooie aanvallen waarbij voornamelijk Nienke erg scherp en productief was. De tweede helft herstelde de tegenstander zich en werd het scoren iets moeilijker waardoor de eindstand van 8-0 de wedstrijd beƫindigd werd.

Nu was het wachten op de uitslag van de wedstrijd van AD’69. Het leek wel of deze wedstrijd uren duurde maar hun voorsprong van 1-2 kon niet verder in hun tweede helft uitgebouwd worden waarna een periode van spanning en op de telefoon kijken uiteindelijk het feest gevierd kon worden in was de ontlading erg groot.

Op een prachtige wagen van de Miste optocht werden de meiden door Miste en Bredevoort trots rond gereden en werd en natijd nog gegeten en lekker nagebabbeld.