Bredevoort speelt gelijk bij Haarlo

Op een warme, zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Haarlo op het programma. De vorige wedstrijd werd door Haarlo gewonnen. Dit was de eerste overwinning van het seizoen, over Bredevoort viel dus wel wat te zeggen na die wedstrijd. Zaak voor Bredevoort om zich te revancheren.

De eerste helft ging redelijk gelijk op. Beide teams wisten in het de eerste tien minuten weinig kansen te creëren, de wedstrijd werd vooral op het middenveld gespeeld. Na dertien minuten werd het eerste doelpunt van de wedstrijd gescoord.  Een lange bal vanuit de defensie van Haarlo werd slecht ingeschat door Bredevoort. Nadat de keeper van Bredevoort gepasseerd was wist de speler van Haarlo het kopduel ook nog te winnen en de bal binnen te werken. Een vrij lelijk doelpunt, niet de eerste dit seizoen die Bredevoort tegen krijgt. Deze goal had Bredevoort wel volledig aan zichzelf te danken. De rest van de eerste helft wist Bredevoort nog een aantal kansen te creëren, hier werd echter slecht mee omgegaan. Haarlo wist vanuit de snelle omschakeling nog voor gevaar te zorgen. Met een 1-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft ging, net als de eerste, gelijk op. Haarlo zette hoger druk waardoor Bredevoort minder voor de voetballende oplossing koos achterin. Voor het spelbeeld jammer, maar niet onbegrijpelijk. In de 61ste minuut wist Bredevoort de stand gelijk te trekken. Een vrije trap van Michiel Rave werd weggekopt door de defensie van Haarlo. Deze bal werd opgevangen door Rik Tankink die twee man uitkapte en de bal met links over de keeper heen schoot. Na dit doelpunt was het geloof weer helemaal terug bij Bredevoort. Bredevoort begon optimistischer te spelen en probeerde met de lange bal de voorsprong te pakken. Hier kwamen echter weinig grote kansen uit voort. Aan de andere kant was Haarlo veel dichterbij de voorsprong. Haarlo ging niet zorgvuldig met de kansen om waardoor de stand op 1-1 bleef staan.

Al met al een interessante wedstrijd. Beide teams hadden kansen om de overwinning te pakken maar uiteindelijk is het gelijke spel redelijk terecht. Opvallend was dat Haarlo, die momenteel laatste staan, helemaal geen slecht elftal hebben. Waarschijnlijk zitten zij in hetzelfde schuitje als Bredevoort en wil het gewoon allemaal niet lukken. Hoe dan ook, over een aantal maanden is er weer een nieuw seizoen met nieuwe kansen. Bredevoort speelt volgende week zondag haar laatste wedstrijd. Thuis om 14.00 zal Bredevoort het op gaan nemen tegen Vosseveld.

‹ Terug naar 'Nieuws'