Bredevoort vecht zich naar de 3 punten bij Erix

Op een nazomerse zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Erix op het programma. Het was voor Bredevoort al weer een tijdje terug dat in Lievelde werd gewonnen, een lastige wedstrijd werd dus verwacht. Dit kwam mede door het feit dat Bredevoort veel te maken had met blessures, heel fijn was het dan ook dat Dennis van Vreeswijk en Jordi Kämink aansloten vanuit het tweede.

Ook Erix had last van blessuregevallen en miste een handvol spelers. Al deze blessures aan beide kanten zorgden ervoor dat het spel ondermaats was. Bredevoort probeerde in het begin op te bouwen maar had hier veel moeite mee. Erix had het betere van het spel maar wist dit niet tot kansen om te zetten. Het was Bredevoort dat op voorsprong kwam, de keeper verspeelde de bal tijdens een opbouw en de goed gepositioneerde en alerte Dennis van Vreeswijk schoot de bal strak binnen. Daarna volgde een vervelend moment voor Bredevoort, aanvoerder Thijs Navis en Tim Weevers vielen beide binnen enkele minuten geblesseerd uit. Voor Bredevoort was dit het punt dat over werd gegaan op vechtvoetbal en spelen op de nul. Met een 0-1 stand werden de kleedkamers opgezocht.

In de tweede helft was het spelbeeld hetzelfde als aan het eind in de eerste helft. Erix probeerde met voorzetten van de zijkant voor gevaar te zorgen en Bredevoort loerde op de counter. Bij Erix draaide het spel vooral om de nummer 10. Bredevoort heeft echter Koen Hoornenborg die zich fantastisch kan vastbijten in een tegenstander en het niet erg vindt om zich op te offeren in belang van het team. Koen speelde een goede partij en wist de nummer 10 van Erix een zware wedstrijd te bezorgen. Erix gebruikte veel hoge voorzetten om de gelijkmaker te forceren. Bredevoort had vandaag gelukkig nog een andere uitblinker, keeper Ruben Anvelink liet zien superieur te zijn in de lucht en plukte de ene naar de andere voorzet uit de lucht. Erix kreeg via de spits nog twee kansen maar deze wist het thuisteam niet te benutten. Aan de andere kant kreeg Bredevoort ook nog een aantal grote kansen maar ook deze werden niet benut. Het was tot laat in de wedstrijd billenknijpen voor iedereen met een Bredevoort-hart maar uiteindelijk floot de scheids af met een 0-1 eindstand.

Al met al een erg mooi resultaat. Veel blessures dus er stond vandaag een ontzettend jong elftal. Dat leeftijd bij Bredevoort weinig uitmaakt mag duidelijk zijn, deze jonge gasten lieten vandaag mannelijk voetbal zien en sleepten als collectief de overwinning over de streep. Volgende week zondag wordt Rekken ontvangen, Rekken heeft momenteel nog het maximale aantal punten behaald dus Bredevoort staat wederom een lastige wedstrijd te wachten.

‹ Terug naar 'Nieuws'