Eerste gezamenlijke sponsorloop groot succes!

Een aantal weken terug, op zaterdag 10 februari vond in Miste de allereerste gezamenlijke sponsorloop van de SJO MEC/Bredevoort plaats. Inmiddels zijn alle formulieren en het geld binnen en is de balans opgemaakt. Duidelijk is dat er een mooi budget is gecreëerd om de eerste gezamenlijke kampen tot een succes te maken. Van 11 tot en met 13 mei zullen de O13, O11 teams verblijven in groepsaccomodatie ‘de Haverkamp’ in Hengelo (gld). De jongere voetballers en voetbalsters zullen op eigen accomodatie verblijven.

Ondanks de ijzige kou werkten de aanwezige kinderen zich in het zweet. Allereerst waren het de kinderen van de O9, O8 en Mini-teams die zich 20 minuten mochten uitleven op het loodzware parcours. Bij de O8 en mini’s wist Noah de Vreede met 25 rondjes de gouden plak in de wacht te slepen. Op de voet gevolgd door Merle Schaart, zij wist 24 rondjes te rennen. Met 23 rondjes ging de bronzen plak naar Jesse Lensink. Bij O9 ging Tim Berkelmans er met de winst vandoor, nipt voor Cas Scholten. Beiden liepen 28 rondjes. De 3de plek ging naar Sam Scholten.

De jongens en meiden van de O11-teams mochten 25 minuten aan de bak om geld in te zamelen. In deze categorie haalde Sem Blekkink met liefst 41 rondjes de gouden plak binnen. Net daarna, met tevens 41 rondjes, kwam Levi Duenk over de finish. Stan van der Ley werd met 34 rondjes 3de.

Als laatste was het de beurt aan de O13 teams, zij mochten 30 minuten lang aan de bak. In deze categorie was het een spannende strijd tussen Cas Sheridan en Kreijn van der Leij, beiden liepen maarliefst 43 rondjes. Als 3de eindigde Stan Maas, hij liep 40 rondjes.

Behalve de medailles waren er ook nog prijzen te winnen voor de teams en individuen die het meeste geld binnen wisten te halen. De beide O8-teams wisten als team het hoogste gemiddelde prijzengeld binnen te halen. Als beloning mochten zij op donderdag 22 maart naar Jong Oranje – Jong Belgie op de Vijverberg in Doetinchem, helaas werd deze wedstrijd met 1-4 verloren. Desondanks was het een leuke avond!

De individuele hoofdprijs, een shirt van de Graafschap, gaat naar diegene die het allermeeste geld heeft binnengebracht. Met maar liefst 138,40 euro gaat deze prijs naar Jort Schaart.

Daarnaast wint de speler met het hoogst opgehaalde bedrag per loopgroep een bidon. Bij de jongste groep gaat deze naar Merle Schaart, zij haalde slechts 0,60 cent minder op dan haar broer Jort. Bij de O11 gaat de bidon naar Tom Kuvener, hij haalde 132 euro op. Bij O13 kan Jorn Schaart met 73 opgehaalde euro’s een bidon tegemoet zien.

‹ Terug naar 'Nieuws'