Het seizoen 2022/2023 van Bredevoort 1

Na 24 wedstrijden en een even groot aantal aan behaalde punten en gescoorde doelpunten eindigt Bredevoort op de negende plek, deze positie komt net niet in aanmerking voor nacompetitie dus het seizoen zit er weer op voor de heren in het blauw.

Bredevoort 1 begon het seizoen prima met een gelijkspel tegen Mec en een overwinning op latere titelkandidaat SVBV. In de derde wedstrijd uit bij DEO werd echter een probleem van Bredevoort blootgelegd, de moeite met het scoren van doelpunten.

Dit probleem was niet eenmalig, Bredevoort heeft veel wedstrijden gespeeld waarin het de betere was maar zichzelf constant niet wist te belonen. Regelmatig wisten tegenstanders hiervan te profiteren en met een minimale marge de overwinning naar zich toe te trekken. Meerdere wedstrijden gebeurde dit aan het eind van de wedstrijd en liep Bredevoort tegen een pijnlijke nederlaag aan. Pijnlijke nederlagen zijn over het algemeen niet goed voor het groepsgevoel en ook Bredevoort 1 ontkwam daar niet aan, waarbij de 6-0 nederlaag bij De Hoven het absoluut dieptepunt was.

Een gesprek met het team volgde en er werd besloten er met zijn allen de rest van het seizoen nog voor te gaan. Vanaf dat moment speelden we betere wedstrijden (afgezien van de seizoensafsluiting tegen Ratti-Socii, dat was niet best). Het voetbal was misschien niet altijd even goed maar er werd weer als team geknokt, mooi om zo nu en dan te horen dat ook het publiek dit opviel.

Een lastig seizoen dus, maar als we de lijn van de laatste paar wedstrijden het volgende seizoen door kunnen zetten gaan we zeker weten een beter seizoen tegemoet!

Bij deze willen wij alle supporters heel hartelijk bedanken! Waar wij in het veld nog weleens verzaakten, deden jullie dat bij zowel de thuis- als de uitwedstrijden niet.

Daarnaast stoppen er ook nog enkele krachten van het eerste; leider Eddy Tankink, grens Ronald ten Have en speler Daan Winkelhorst. Heren, hartstikke bedankt voor jullie bijdrage zowel binnen als buiten het veld gedurende deze afgelopen seizoenen! We zien jullie graag nog eens verschijnen!

Zo, dan zit het voetbalseizoen er nu toch echt op. Ik hoop met recht dat ik volgend seizoen meer positieve verslagen mag schrijven voor jullie. Daar gaan we in ieder geval wel met zijn allen weer voor. Voor nu bedankt voor het lezen en tot volgend seizoen!

‹ Terug naar 'Nieuws'