Spelregelavond bij Sc. Meddo

Spelregelavond met Betaald Voetbal scheidsrechter Jochem Kamphuis

Maandagavond 1 mei organiseerde Sc. Meddo in samenwerking met de Winterswijkse Voetbal Federatie en de KNVB een spelregelavond voor de A en B jeugd waarbij ook jeugdleden van MEC/Bredevoort en AD aanwezig waren. Jan Elferink van de Voetbal Federatie had ervoor gezorgd dat Betaald Voetbal scheidsrechter Jochem Kamphuis vanuit het verre Groningen naar Meddo was gekomen  en dat bleek geen verkeerde keus.

Even voor de duidelijkheid: Jochem Kamphuis (Groningen11 april 1986) is een Nederlandse voetbalscheidsrechter die voor de KNVB fluit. Kamphuis staat op de Senior lijst betaald voetbal (de hoogste categorie voor scheidsrechters) van de KNVB. Hij fluit zijn wedstrijden in de Jupiler League en in de Eredivisie.

Jochem had zijn bijdrage verdeeld in 3 secties. De eerste, het laten zien en discussiëren over voetbalsituaties uit de landelijke Eredivisie. Was het wel of niet buitenspel, een penalty of was het niet zien? Alles kwam aan bod en de interactie met Jochem was prima.

Na de pauze een keiharde test van de spelregels. Na het zien van een voetbalsituatie het kiezen met een rode, gele dan wel handopsteken uit de 3 mogelijkheden. Een afvalquiz dus. De laatste die overblijft wint. Laat dat nu net een vertegenwoordiger zijn van de Winterswijkse voetbalgeneratie, nl. Robert Roemers. Als aandenken een Respect aanvoerders band van de KNVB.

In de derde sectie vertoonde Jochen wat luchtige beelden uit het voetbal, die met een knipoog konden worden bekeken.

Opmerkelijk dat de scheidsrechter de nogal rumoerige groep, leeftijd-eigen, zo snel onder controle kreeg en de rust bewaard bleef. Prima uitstraling deze Jochem Kamphuis.

‹ Terug naar 'Nieuws'