Start trainingen jeugd

N.a.v. de persconferentie en de versoepelde maatregelen omtrent het sporten hebben we namens de TC en beide verenigingen besloten dat we op dinsdag 5 mei de trainingen voor de jeugd weer gaan opstarten.

De jongste teams tot de O13 mogen weer vrijuit gaan trainen, daarboven zal aangepast gaan trainen en houden we voorlopig de 1.5 meter afstand regel in acht. In verband met het feit dat in alle O13-teams al 13-jarigen zitten kiezen we er voor om deze regel aan te houden en de teams nu niet uit elkaar te halen.

Omtrent het opstarten van de trainingen hebben we contact gehad met de trainers, voor hen is het ook een lastige situatie, we vragen hiervoor jullie begrip. Komende week zal er nog een oplossing worden gezocht voor de teams waarbij de trainers/trainsters nog afzien van het geven van een training.

Trainingsschema en velden

We starten in principe weer met het reguliere trainingsschema, met de vaste  trainingsavonden en -tijden. Bij beide verenigingen zijn de velden echter al wel in onderhoud.

In Bredevoort kunnen alleen veld 1 en veld 2 gebruikt worden, m.u.v. de 16-meter gebieden.  Het trainingsveld mag NIET gebruikt worden. In Miste is alleen het grote trainingsveld beschikbaar. Het kan zijn dat dit per avond verschilt, gezien men de velden ook al aan het beregenen is. Dit zal er voor zorgen dat de trainers met elkaar gaan afstemmen m.b.t. de beschikbare ruimte.

Uitgangspunten en regels

We kunnen alleen weer gaan trainen als iedereen zijn/haar gezonde verstand gebruikt. Los van de algemene leefregels die overal te horen en te lezen zijn een aantal specifieke punten:

• Kom niet eerder dan 10 minuten voor de training naar de accommodatie. Zoek bij aankomst z.s.m. je trainer op, hij/zij zal aanwijzen naar welk deel van het veld je kunt gaan.
  • Toeschouwers bij de trainingen zijn NIET toegestaan, de parkeerplaatsen bij beide verenigingen zijn de ‘kiss and ride plaatsen’.  Trainers zullen de afgesproken tijden aanhouden, zodat dit voorspoedig verloopt.
  • Na afloop van de training mag je niet blijven hangen op de accommodatie.
  • De kleedkamers/wc’s/kantine bij beide verenigingen blijven nog dicht, de kinderen zullen dus thuis moeten douchen na afloop. Ga voor vertrek naar de accommodatie thuis naar het toilet.
  • Hygiëne: was vooraf dat je naar de training gaat je handen, neem je eigen bidon mee en schud geen handen.
  • Het ballenhok is alleen toegankelijk voor de trainers.

We hopen met ons allen dat er weer plezier aan voetbal beleefd kan worden en deze versoepelingen niet terug gedraaid hoeven te worden. We zijn hierin afhankelijk van het verloop en de aanwijzingen die wij als verenigingen krijgen vanuit beide gemeenten, zij hebben de regie hierin. Veel plezier!

Besturen vv MEC, sv Bredevoort en de TC SJO MEC/Bredevoort

‹ Terug naar 'Nieuws'