30 september 2022, Bredevoort 45+ schrijft historie

Vrijdagavond 30 september is het zover, Bredevoort 45 + gaat op pad naar Lichtenvoorde om bij Longa ’30 haar eerste 45+ wedstrijden te spelen. Dit in het geheel nieuwe tenue gesponsord door vakslagerij Eppink

Na een korte maar intensieve warming up staat de eerste wedstrijd op het programma en niet de minste . De eerste tegenstander is de gedoodverfde titelkandidaat AD ’69 met een bekende in de gelederen. Voor de wedstrijd wordt de tegenstander geïnspecteerd maar het blijkt al gauw dat AD haar geheime troef Henk K N uit B vanaf de bank laat starten.

De wedstrijd begint stroef voor Bredevoort, het is even wennen aan het veld waarmee de tegenstander beduidend minder moeite mee heeft en al gauw staat het dan ook 1-0 voor AD. Bredevoort recht hierna haar rug en trekt ten strijde wat resulteert in een geweldig schot, onderkant lat door Eddy. Helaas stuitert de bal aan de verkeerde kant van de lijn het veld weer in.

Dit had het kantelpunt van de wedstrijd kunnen zijn, helaas scoort AD nog 2 keer waarna de scheids affluit. De eerste wedstrijd is de eerste nederlaag wat op zich historisch is.

De tweede wedstrijd is tegen Longa ’30 ook al een geduchte tegenstander met ervaring in het 7 tegen 7 spel.

De opstelling wordt iets aangepast wat meteen al resulteert in een aantal goede mogelijkheden.

Binnen 4 minuten hebben we al een aantal schoten op het doel gelost, helaas allemaal net iets te ver naar links. Na een goed coach moment vanaf de zijlijn is het volgende schot op doel in ieder geval niet links naast het doel maar rechts!

Het kan niet lang meer duren of er hangt een doelpunt in de lucht, deze zal ook vallen maar wel aan de verkeerde kant. De eerste de beste uitbraak van Longa resulteert in een 1-0 achterstand.

We laten het er niet bij zitten en gaan vol op de aanval, nadat Arjan al een paar keer gevaarlijk is geweest is het moment dan eindelijk daar, Arjan scoort de gelijkmaker en is daarmee de eerst scorende van ons team (waarvan akte) De rest van de wedstrijd gaat gelijk op waarbij nog wel even vermeld moet worden dat Martijn vlak voor tijd zich in de boeken had kunnen schieten door de winnende goal te scoren. Helaas ging deze net over en belande op het dak van de kantine.

1-1 is een mooi resultaat en de stijgende lijn is ingezet.

De derde en laatste wedstrijd van vanavond wordt gespeeld tegen HMC, een niet te onderschatten tegenstander.

We komen meteen goed uit de startblokken en de tegenstander wordt onder druk gezet. Roy krijgt een aantal goede mogelijkheden maar helaas om onverklaarbare redenen wil de bal er niet in. Zou het zijn omdat hij geen Arjan heet, want wat een ander niet lukt, lukt Arjan deze avond wel. Alles wat hij raakt verdwijnt in het doel, en daardoor leiden we halverwege de wedstrijd met 2-0.

Er wordt al voorzichtig gesproken over een publiekswissel maar hier wordt toch nog maar even mee gewacht. En terecht ook want HMC komt na een vlot lopende aanval terug in de wedstrijd, 2-1

Dan wordt het toch nog even billenknijpen, gelukkig blijft het veldspel verzorgd en volgen er nog verschillende goede uitgespeelde aanvallen. Uit een van deze aanvallen weet Michel via een subtiele voetbeweging de 3-1 binnen te tikken. Historie is hiermee geschreven., een 3-1 overwinning.

Na een nederlaag, een gelijkspel en een overwinning wordt voldaan de kantine opgezocht.

Op naar de volgende ronde (over 2 weken bij AD’69)