Alles zit tegen

Soms heb je van die dagen dat alles tegenzit. Je moet op een druilerige, vooral natte, zondagochtend aantreden tegen SVBV 3. Er waren al afmeldingen die gevoeld zouden worden. Mishalf Koen Nieuwenhuis, spits Mylan Walvoort en allrounder Patrick van Oomen moesten verstek laten gaan. Met Jochem de Vroome werden zijn fraaie eigen goals nog even doorgenomen tijdens de koffie bij het verzamelen in de Brevoortse kantine.

Dan zit het team in de kantine ook nog te wachten op Stephan Schaart, blijkt deze allang op de parkeerplaats te staan.

En dan ook nog meteen de verst weg liggende tegenstander in de competitie. Daardoor heb je maar een kwartier voor de warming-up.

De wind bracht ook niet veel spelplezier en de mat leek op het oog heel slecht, maar dat laatste viel nog enigszins mee. Kortom alle ingrediënten voor een slechte wedstrijd waren aanwezig. En warempel samen vormden ze inderdaad een slechte maaltijd en Bredevoort liep met 7-0 verlies van de mat.

Jochem de Vroome was kennelijk negatief beïnvloed voor de wedstrijd. Hij had namelijk een ouderwets tikkie terug momentje oo keeper Bart Stronks. Dat moest Bredevoort bekopen met een tegengoal. Daarna maakte Jochem ook weer een eigen doelpunt in de tweede helft. Hierdoor is Jochem meteen ttopscorer geworden. Maar dan wel aan verkeerde zijde.

Na de wedstrijd moest Henk Klein Nibbelink lang nadenken over de eikel van de week. Hij mist overduidelijk een Sheridan in het team. Vriendelijk verzoek aan de leiding om, bij volgende wedstrijden waarbij Henk de eikel moet uitreiken, toch een Sheridan op te roepen. Tweede generatie is ook toegestaan.

Rob was de eerste die Milan als Mylan feliciteerde op de app. Milan of Mylan was namelijk 18 geworden en de hele kudde ging toen Mylan of Milan feliciteren. Milan of Mylan bedankt netjes het team. Maar het raadsel bleef. Was het nou Mylan of Milan. Rob was de eerste die het goed bleek te hebben volgens Rob. Daardoor bleef het voor Rob bij een nominatie voor de eikel van de week. Overigens hebben we nog geen uitsluitsel van betrokkene zelf of het nou Mylan of Milan is.

Mark Luiten kreeg een nominatie voor het willens en wetens toch kortwieken van zijn kapsel. Ook Mark verloor zijn kracht en viel geblesseerd uit.

Andere genomineerden waren Jochem Meulenbeek en Bart Stronks. Jochem de Vroome werd tot zijn eigen verrassing niet genomineerd.

Ibe Smit kreeg uiteindelijk de eikel voor het bijzonder plannen van her teamuitje, maar vooral vanwege zijn rijvaardigheid. Ibe lijkt een carrière als autocoureur te zijn misgelopen. Hij heeft in ieder geval zijn wagen beter onder controle dan de bal, aldus Henk.

Bij Sluipschutters hebben ze overigens reeds goed verwoord hoe de wedstrijd is gegaan.