Bredevoort 1 maakt zich op voor het begin van de competitie

Op een zeer regenachtige zondagmiddag stond voor Bredevoort de laatste bekerwedstrijd op het programma, uit naar Ajax Breedenbroek. Na verliespartijen tegen Haaksbergen en AD, respectievelijk 5-0 en 2-4, was Bredevoort gebrand om dit korte bekeravontuur af te sluiten met een goed resultaat. Ajax Breedenbroek verloor ook haar beide eerste wedstrijden dus een gelijkwaardige wedstrijd werd verwacht.

Bredevoort kwam sterk uit de kleedkamer en speelde de eerste twintig minuten erg sterk in balbezit. Ondanks het ontzettend drassige veld en de slechte weersomstandigheden, was het voetbal verzorgd. Ajax Breedenbroek hanteerde veelal de lange bal achter de verdediging van Bredevoort en wist daarmee meermaals voor gevaar te zorgen. Toch was het Bredevoort dat op voorsprong kwam, een corner van Koen Hoornenborg werd vakkundig binnen gewerkt door Hidde Wevers. Erg lang kon Bredevoort echter niet genieten van de voorsprong want enkele minuten later lag de bal aan de andere kant in het doel. Bredevoort kreeg de bal niet goed weg doordat deze in een grote plas water ‘dood’ viel en van dichtbij wist een speler van Ajax Breedenbroek de gelijkmaker binnen te schieten. Niet veel later was het de beurt weer aan Bredevoort, Roel Blekkink kon na een mooie combinatie met Rik Tankink richting goal lopen. Roel raakte niet in paniek en schoof de bal rustig langs de keeper. Daarmee maakte hij zijn eerste doelpunt voor het Bredevoort 1, wij gaan er van uit dat er nog vele zullen volgen! Het tweede deel van de eerste helft was Ajax Breedenbroek de sterkere, Bredevoort had geen grip meer op het middenveld en was voornamelijk bezig met verdedigen. Ajax Breedenbroek kwam voor rust nog meerdere keren gevaarlijk in het vrijwel onbespeelbare zestienmetergebied van Bredevoort maar wist niet meer te scoren. Met een 1-2 stand werden de kleedkamers opgezocht.

In de rust werd besloten om deze wedstrijd niet meer te vervolgen, de stortbuien zorgden er voor dat het veld vrijwel onbespeelbaar werd en dit zorgde voor gevaarlijke situaties.

Al met al een wedstrijd met twee gezichten, het eerste deel van de eerste (en enige) helft was Bredevoort de sterkere maar het tweede deel was duidelijk voor Ajax Breedenbroek. Toch kan Bredevoort tevreden terugkijken op deze halve wedstrijd, het voetbal was regelmatig van een aardig niveau en de doelpunten waren uitstekend. Volgende week begint voor Bredevoort de competitie en staat er direct een mooie wedstrijd op het programma, er wordt namelijk om 14.00 gespeeld bij Mec.