Bredevoort 2 boekt eerste overwinning van het seizoen

Eindelijk was het raak! In de zesde competitiewedstrijd van het seizoen wist Bredevoort 2 eindelijk een wedstrijd om te zetten in een overwinning. Tegenstander MEC werd in de slotfase met 3-1 verslagen. De tegenvallende seizoenstart, slechts 2 punten tot nu toe, werd op deze zondagmorgen eindelijk weggepoetst.

Na minimale nederlagen tegen de nummers 1 en 2 van de competitie werd vooraf volle goed moed gekeken naar de komende wedstrijden waarin de punten eindelijk eens gepakt zouden moeten worden tegen, op papier, gelijkwaardige tegenstanders. Dat Bredevoort 2 het de laatste jaren moeilijk heeft tegen MEC blijkt wel uit de cijfers uit het verleden, echter werd MEC in de bekercompetitie (in augustus jl.) nog overtuigend met 1-3 aan de kant gezet).

Het tweede begon er overtuigend aan de wedstrijd waarbij MEC heel moeite kende met de lopende mensen op de flanken van Bredevoort. Helaas resulteerde deze fase nog niet in kansen of doelpunten. Na kwartier spelen kwam MEC beter en beter in het spel en werd het aan Bredevoortse zijde juist steeds slordiger. MEC creƫerde in korte tijd 4 gevaarlijke situaties in het strafschopgebied voor de neus van doelman Bart Stronks. Gelukkig voor de blauwhemden ontbrak het ook aan de zijde van MEC aan scherpte waardoor de brilstand op het scorebord bleef staan. Kort voor rust werden Wouter Obbink, Dennis van Vreeswijk en Erik-Jan Ansink nog wel gevaarlijk voor het doel van MEC, maar ook bij hun ontbrak de precisie. Kort hierop moest Bredevoort noodgedwongen wisselen, omdat Erik-Jan met een kuitblessure het veld moest verlaten. Martijn Piek was zijn vervanger.

In de rust werd Koen Nieuwenhuis vervangen door Samir Heijerman. Na rust eenzelfde spelbeeld, veel balverlies aan beide zijden en niet veel noemenswaardige kansen. Echter kende de wedstrijd vanaf de 65e minuut een ander spelbeeld: MEC kreeg op 25 meter van het doel een vrije trap tooegekend. Deze werd door doelman Bart verkeerd ingeschat en de bal verdween onder de lat in het doel. Nico Woordes werd kort daarna ingebracht voor Joost Navis, waardoor Jos Michgelbrink een linie terugzakte. Bredevoort langzaam maar zeker tot beter veldspel en werd dreigender richting het doel van MEC. In de 78e min belandde een afstandschot ongelukkig op een arm in het strafschopgebied en kreeg Bredevoort een penalty toegekend. Deze werd beheerst afgerond door Nico Woordes: 1-1.

Bredevoort begon er vanaf dat moment weer echt in te geloven en was nadrukkelijk op zoek naar de voorsprong en die kwam er. Nadat Joost en Koen inmiddels weer in de ploeg werden gebracht voor Wouter en Jordi Bussink, trok de ploeg vol op de aanval. In de 85e minuut een schot van 20 meter belandde in een kluts pardoes voor de voeten van Dennis van Vreeswijk, hij wist wel raad met dit buitenkansje en tekende voor de 2-1. Direct vanaf de aftrap werd MEC nog 1x gevaarlijk en raakte met de lat van het Bredevoortse doel. In de slotminuut werd Dennis gelanceerd en hij snelde vanaf eigen helft voorbij de keeper van MEC en gooide de wedstrijd definitief in het slot: eindstand 3-1.

Volgende week probeert het tweede deze overwinning een vervolg te geven in de uitwedstrijd in en tegen Meddo. Aanvang 9.30 uur.