Bredevoort 3 houdt goed gevoel over aan bekerwedstrijden

Zondag 10 september werd er aangetreden tegen FC Winterswijk 12. De wedstrijd ging aardig gelijk op en neer met mogelijkheden aan beide kanten. Het was Bredevoort-speler Jochem de Vroome die de ban brak en FC Winterswijk fraai op 0-1 wist te brengen. Uiteindelijk wist Mylan Walvoort de gelijkmaker er in prikken. Kevin Velthuys schoot nog wel een keer op de lat maar beide teams waren niet meer bij machte om nog een goal te maken waardoor men afsloot met 1-1 als uitslag.

Na de wedstrijd onstond er discussie over de assist bij de goal van Mylan. Door alle euforie rondom de goal wist niemand na de wedstrijd meer wie de bal als laatste had geraakt. Randy Visser kon zich als enige herinneren dat hij de veroorzaker van de assist was waarna weifelend werd besloten om de assist aan Randy toe te kennen.

Aangezien Jochem Meulenbeek op city-trip naar Berlijn was, had hij naamgenoot Jochem de Vroome bereid gevonden om namens hem de Eikel van de week uit te reiken. Rob te Selle werd uiteraard genomineerd omdat volgens Rob de leiding niet genomineerd mag worden. Henk kreeg een nominatie voor te laat binnen komen. Mylan kreeg een positieve nominatie voor zijn inzet en goal en Jochem de Vroome nomineerde zichzelf voor zijn fraaie treffer. Maar aangezien Jochem Meulenbeek de attributen behorende bij de eikel van de week niet had klaargelegd, te weten het te dragen Eikel van de Week-shirt en de bijbehorende mini-dress voor in de auto, werd besloten om de Eikel niet uit te reiken en deze bij Jochem Meulenbeek te laten.

Woensdag 13 september trad Bredevoort aan in Aalten tegen AD’69 2 wat eigenlijk AD’69 1 is omdat er geen eerste elftal meer bestaat. Het was echter geen noviteit want vorig jaar trad men ook aan tegen Westendorp 2 dat eigenlijk ook hun eerste elftal is. Bredevoort had het lastig. AD was simpelweg beter en Bredevoort dolf het onderspit. Mark Luiten kreeg eindelijk eens de kans als rechtsbuiten, maar na een kwartier werd besloten om hem van positie te laten wisselen met linksback Gijs Schaapveld. Bredevoort kwam in de eerste helft op een 2-0 achterstand maar wist zelf tegen te scoren doordat Dennis van Vreeswijk met een voorzet Gijs Schaapveld wist te bereiken. Gijs schoot eerst tegen de keeper op maar in de rebound was het alsnog raak. Mark Luiten moest zich in de rust laten vervangen met een blessure en Ibe Smit ging met vol enthousiasme spelen als linksback.

In de tweede helft liep AD 1 snel uit naar een 4-1 voorsprong. Bredevoort had niets in te brengen, maar opeens ging AD tegen zichzelf spelen. Mylan Walvoort wist Stephan Schaart te bereiken voor de goal en deze omspeelde fraai de keeper en schoot de 4-2 binnen. Niet lang daarna kreeg AD een gele kaart na een onbesuisde overtreding van een verdediger en dat betekende tien minuten tijdstraf voor deze speler. Stephan Schaart werd niet veel later in zijn rug gelopen maar de scheidsrechter gaf voordeel. Stephan bleef foeteren over de overtreding terwijl Bredevoort en de scheidsrechter hem tot rust maanden. Ibe Smit gaf vervolgens de bal vanuit het voordeel aan Stephan. Deze bedacht zich geen moment en richtte al zijn woede op de bal waardoor deze pardoes de goal in vloog. 4-3 en Bredevoort hoopte op een stunt.

AD bleeft tegen zichzelf spelen en na balverlies van de rechtsbuiten van AD, meende hij dit recht te moeten zetten met een natrapactie op Ibe Smit. Wederom een gele kaart voor AD en 10 minuten tijdstraf. Het lukte Bredevoort echter niet om te profiteren en nadat AD weer compleet was, wisten de toch nog een treffer te scoren en zo was de uitslag 5-3 en heeft Bredevoort 3 een goed gevoel overgehouden aan de bekerwedstrijden.

Na de wedstrijd waren en om diverse redenen nominaties voor Koen, Timo, Randy  en uiteraard Jochem de Vroome om het niet uitreiken van de eikel in de vorige wedstrijd. Maar Stephans woede-uitbarsting die leidde tot een goal, maakte hem toch echt wel de Eikel van de Week.