Bredevoort 3 komt tekort en ligt uit de beker

Na de overwinning van vorige week kon Bredevoort 3 zijn borst nat maken voor AD’69 3. Zij hadden ook hun eerste bekerduel gewonnen met 3-0 en spion Henk Kl. N. wist Bredevoort te verzekeren dat het lastiger zou worden dan tegen Dinxperlo.

De voorbereiding verliep in ieder geval niet optimaal omdat leider Luuk Schreurs drie kwartier nodig had om te plassen. Maar er was ook goed nieuws. Luuk Rensing is eindelijk aangesloten na een intensieve trainingsperiode en Mark Luiten is teruggekeerd van zijn voetbalstage bij Dinamo Zagreb. Daarnaast was good old Jochem de Vroome ook weer present en Stephan Schaart flink uitgeraasd op Zandvoort.

De eerste helft had AD het betere van het spel maar Bredevoort gaf goed weerstand. Toch was het AD dat ging rusten met een 0-1 voorsprong na een goede actie van de spits.

In de rust wist Luuk Schreurs aan Geert te Hennepe uit te leggen dat hij de aanvoerdersband om de verkeerde arm droeg. Deze hoort om de linkerarm gedragen te worden, aldus Skreus. Na deze uitleg ging Bredevoort gemotiveerd de tweede helft in. AD was echter nog steeds een maatje te groot voor de blauwen en uiteindelijk prikte AD er nog drie in. Bredevoort kreeg nog een grote kans voor Stephan Schaart, na een uitgemeten voorzet van Ibe Smit. Maar Stephan trof geen doel en het duel eindigde in 0-4. AD is niet meer te achterhalen in de beker, waardoor Bredevoort uitgebekert is.

Na de wedstrijd werd de prestigeprijs “Eikel van de week” voor het eerst uitgereikt bij het derde.

Zomereikel Jarno Dibbets van het voormalige vierde had genoeg nominaties gevonden, maar reikte de eerste “Eikel van de week” terecht uit aan Luuk Schreurs voor het plasincident.

Opstelling: Emrah Tatli, Luuk Rensing (45. Jochem de Vroome), Geert te Hennepe (C), Jochem Meulenbeek, Henk Klein Nibbelink, Roel Woordes, Nico Woordes, Niek Bussink (60. Mark Luiten), Ibe Smit, Koen Nieuwenhuis, Randy Visser (45. Stephan Schaart)