Bredevoort 3 sluit bekercampagne met verlies af

Op een regenachtige zondag kwam Grol 12 op bezoek. Bredevoort had de nodige moeite om alle spelers bij elkaar te krijgen en dus mochten Bram Visser en Gijs Schaapveld de gelederen van het derde versterken. Daartegenover stond het vertrek van Emrah Tatli naar het tweede. In de korte bestaansgeschiedenis van het derde heeft het nu al een speler weten op te leiden voor de selectie.

Bredevoort begon in een verrassende 4-4-2 opstelling. Het was zelfs zo verrassend dat de eigen spelers niet wisten hoe ze om moesten gaan met de situatie. Grol had daardoor in de gehele eerste helft het betere van het spel en wist op voorsprong te komen. Redelijk onverwacht wist Bredevoort daarna nog gelijk te maken. Een voortreffelijke voorzet van Stephan Schaart werd, door de bijna kleinste man van het veld, Koen Nieuwenhuis in het doel gekopt. Naar eigen zeggen was dit een primeur voor Koen. Normaal is hij de kleinste van het veld.

Toch wist vlak voor rust Grol het matige spel van Bredevoort af te straffen en op een terecht 1-2 voorsprong te komen.

Na de rust kwam Bredevoort beter in de wedstrijd doordat het toch weer 4-3-3 ging spelen. Tot doelpunten leidde het echter niet en de eindstand was bij de rust dus al bereikt. Zo heeft het derde een redelijke bekercampagne achter de rug en kan het met vertrouwen de competitie in.

Opstelling: Bart Stronks, Mark Luiten (60. Bram Visser), Geert te Hennepe (c), Jochem Meulenbeek, Jochem de Vroome (45. Gijs Schaapveld), Ibe Smit, Henk Klein Nibbelink, Bram Visser (45. Nico Woordes), Randy Visser (45. Roel Woordes), Koen Nieuwenhuis, Stephan Schaart