Bredevoort behaalt nacompetitie bij concurrent Kilder

Op een warme, zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Kilder op het programma. Een wedstrijd met een hoop belangen, zowel Bredevoort als Kilder kan dit seizoen de nacompetitie behalen. Bredevoort had vandaag al genoeg aan een gelijkspel en Kilder moest winnen om nog kans te maken. Dit stond garant voor een belangrijk, beladen potje.

De eerste helft ging erg gelijk op. Het voetbal was niet denderend aangezien beide teams zo weinig mogelijk risico wilden nemen en het veld niet al te best was. Hierdoor werd door beide teams veelal de lange bal gehanteerd. De wedstrijd bestond daarnaast veelal uit het uitvechten van duels, beide teams deden hierin niet voor elkaar onder waardoor het er af en toe hard aan toe ging. Beide teams creƫerden in de eerste helft niet veel, hierdoor werden de kleedkamers opgezocht met een 0-0 stand.

De tweede helft kwam de dreiging van Kilder af, door middel van opportunistisch voetbal wisten zij Bredevoort vrijwel de hele helft met de rug tegen de muur te zetten. Bredevoort wist hier niet goed onderuit te komen en bleef dus maar verdedigen. Het enige wat Kilder deed was een hoge bal in de zestien van Bredevoort geven en hopen op een rake kopbal. Door middel van goed verdedigingswerk wisten de aanvallers van Kilder het de Bredevoortse doelman Ruben Anvelink niet heel moeilijk te maken. Ruben stond iedere keer, net als het hele seizoen al, op de juiste plek en bewees zijn team dus weer een grote dienst. Bredevoort probeerde aan de andere kant uit de omschakeling gevaarlijk te worden maar wist hier niet goed in te slagen, wel was het erg mooi om te zien hoe het hele team van Bredevoort de volle 90 minuten voor elkaar knokte. Na een spannende slotfase floot de scheids bij een 0-0 stand af.

Al met al een waardeloze wedstrijd met een heerlijk resultaat. Deze 0-0 betekent dat Bredevoort de nacompetitie heeft behaald en dus gaat spelen voor een plekje in de 4de klasse. Bredevoort staat na alle wedstrijden in deze competitie dus nog een toetje te wachten, eentje die super lekker schijnt te zijn. Volgende week speelt Bredevoort de laatste wedstrijd van de competitie, thuis wordt Etten ontvangen die het kampioenschap kan binnen halen.