Bredevoort doet geen goede zaken bij Den Dam

Op een zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Den Dam op het programma. Kijkend naar de ranglijst was Bredevoort verplicht te winnen. Dat dat niet zo makkelijk zou zijn tegen een stugge ploeg op een slecht veld in Azewijn was echter van te voren wel bekend.

Den Dam gebruikte een duidelijke tactiek, een lange bal vanuit achteruit op de lange, sterke spits en daarna gokken op de tweede ballen. Bredevoort kon qua lengte niet tippen aan enkele spelers van Den Dam dus moest op wilskracht deze duels aan gaan. Bredevoort probeerde nog enigszins te voetballen maar werd hierin ook beperkt door het slechte veld. In de eerste helft kregen beide teams een goed aantal kansen. Door ontbreken van scherpte bij de aanvallers en goed verdedigingswerk van de verdedigers zochten de beide teams met de brilstand nog op het bord de kleedkamers op.

Waar de eerste helft vrijwel gelijk op ging, was de tweede helft meer voor de heren uit Bredevoort. Bredevoort wist dreigend te worden en aan de andere kant de aanvallers van Den Dam in toom te houden. Het duurde echter tot de slotfase voordat er echt uitgelezen kansen kwamen. Deze kansen waren er voor Jordy, Rik en Bram. Helaas voor Bredevoort wisten deze spelers deze kansen niet te benutten en moest Bredevoort genoeg nemen met slechts één punt.

Al met al een slecht resultaat, kijkend naar de overige uitslagen in de competitie had Bredevoort vandaag goede zaken kunnen doen door te winnen. Volgende week staat voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Vosseveld op het programma.