Bredevoort en Deo houden elkaar in evenwicht

Op een bewolkte zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar DEO op het programma. Voor beiden een belangrijke wedstrijd aangezien de teams met elkaar strijden om plek 4 op de ranglijst. De heenwedstrijd werd via het allerlaatste balcontact gewonnen door Bredevoort, duidelijk dat de beide teams aan elkaar gewaagd zijn.

Bredevoort had in het begin van de wedstrijd het merendeel van het balbezit en probeerde voetballend de weg naar voren te vinden. DEO zette op de juiste momenten goed druk en wist Bredevoort redelijk in toom te houden. Zelf hanteerde DEO vooral de lange bal, hier ging Bredevoort goed mee om waardoor er in de beginfase van de wedstrijd weinig spektakel op het veld te zien was. Het tweede deel van de eerste helft kreeg Bredevoort nog twee grote kansen maar onder andere door goed keeperswerk werd er niet gescoord. Aan de andere kant kwam Bredevoort nog goed weg toen er een bal op de lat werd gekopt. Met een 0-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

Bredevoort begon scherp aan de tweede helft en zette direct hoog druk op DEO en dit resulteerde in de openingstreffer. Rick Janssen nam een slimme vrije trap waarna Rik Tankink de bal met een mooie volley over de keeper schoot. Niet lang na de 0-1 begon DEO hoog druk te zetten en één op één te spelen. Hierbij schoof de langste man van het veld vanuit de verdediging van DEO naar voren en werd de bal naar voren gepompt. Ondanks dat de verdediging van Bredevoort duidelijk onder deed qua lengte, was dit niet het geval qua inzet en vechtlust. Met veel strijd werden deze fysieke duels aangegaan en regelmatig gewonnen. Toch kwam DEO terug in de wedstrijd, na miscommunicatie binnen de verdediging van Bredevoort kon een speler van DEO een cornerbal vrij inkoppen. In de slotfase van de wedstrijd kwam DEO erg goed weg nadat in één aanval Bredevoort twee maal de lat raakte. Uiteindelijk werd er niet meer gescoord en met een 1-1 stand floot de sterk fluitende scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een resultaat waar mee te leven valt. Beide teams schieten er niets mee maar een gelijkspel was wel redelijk terecht. Volgende week speelt Bredevoort thuis en wordt SVBV ontvangen