Bredevoort en GSV houden elkaar in evenwicht

Op een warme, zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar GSV op het programma. GSV mag nog hopen op het kampioenschap en zou dus extra gebrand zijn de drie punten in Geesteren te houden, Bredevoort stond een lastige wedstrijd te wachten.

Beide ploegen lieten in de eerste helft zeer aardig voetbal zien. Bredevoort probeerde voetballend naar voren te werken en bij GSV waren het vooral de linksbuiten en centrale middenvelder die het spelletje maakten. Deze spelers wisten het de verdedigers en middenvelders van Bredevoort keer op keer erg lastig te maken met hun individuele klasse. Toch was het Bredevoort dat de eerste grote kans kreeg maar deze inzet werd zonder al te veel moeite gepakt door de keeper van GSV. Uiteindelijk was het GSV dat terecht op voorsprong kwam, na een mooie combinatie kon de eerdergenoemde centrale middenvelder richting goal lopen en de bal beheerst binnenschieten. GSV kreeg nog meer kansen maar hier werd vrij slordig mee om gegaan. Met een 1-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft kwam Bredevoort scherper uit de kleedkamers. Duels werden met meer felheid aangegaan en werden daardoor ook met meer regelmaat gewonnen. Deze scherpheid zorgde er voor dat Bredevoort veelal de druk op GSV kon houden. GSV kon hier vaak lastig onderuit voetballen maar door middel van de individuele klasse van enkele GSV-spelers, wist het thuisteam toch nog geregeld voor gevaar te zorgen. Uiteindelijk was het wel Bredevoort dat op gelijke hoogte kwam. De sterk invallende Roel Blekkink bereikte Rutger Hoefman met een loepzuivere voorzet, Rutger toucheerde de bal precies genoeg en liet de bal in de verre hoek vallen. Niet veel later leek GSV wederom op voorsprong te komen maar grens Ronald ten Have was zeer scherp en zag dat het buitenspel was. De scheids ging hier na kort beraad in mee en zo bleef de 1-1 op het scorebord staan. In de slotfase hadden beide teams niet meer de energie om nog veel te creëren, op zich ook niet heel gek kijkend naar het tempo van de wedstrijd en het erg warme weer. Met een 1-1 eindstand floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een prima resultaat, GSV staat bekend als één van de beste teams uit deze competitie dus om hen op een gelijkspel te houden en met vlagen zeker niet voor ze onder te doen is een prima prestatie.

Volgende week zondag staat voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Ratti/Socii op het programma.