Bredevoort en Keijenburgse boys houden elkaar in evenwicht

Op een bewolkte maar warme zondagmiddag stond voor Bredevoort de laatste bekerwedstrijd op het programma, thuis werd Keijenburgse boys ontvangen. Een jaar geleden kwamen de beide teams elkaar ook tegen, toen werd het 3-2 voor de heren in het oranje.

Bredevoort had het in het begin erg lastig. Keijenburgse boys begon veel sterker en scherper en pakte direct de overhand. Bredevoort was voornamelijk aan het tegenhouden en wist de bal zelf niet lang vast te houden, wat ervoor zorgde dat Keijenburgse boys druk kon blijven houden op de Bredevoortse defensie. De eerste keer dat Bredevoort wat langer balbezit wist te houden, was het ook direct raak. Na een mooie aanval over meerdere schijven besloot Wessel Jansen Eupe het Bredevoorts kanon eer aan te doen door de bal genadeloos hard tegen de touwen aan te schieten. Na dit doelpunt begon Bredevoort beter te voetballen en werd de bal langer in de ploeg gehouden. Keijenburgse boys bleef echter zoeken naar de gelijkmaker en wist deze vlak voor rust te vinden. Een scherpe voorzet kon bij de eerste paal door een vrijstaande speler binnen worden gekopt. Met een 1-1 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft was er niet één waarvan je op het puntje van je stoel kwam te zitten. Bredevoort kreeg in de eerste minuut een hele grote kans, maar deze werd gepakt door de Keijenburgse keeper. Voor de rest wist beide teams in deze tweede helft geen hele grote kansen te creëren. Keijenburgse boys was een groot gedeelte van de tweede helft de sterkere partij, Bredevoort was die fase wederom voornamelijk aan het tegenhouden en wegwerken. Het uitteam wist ondanks het vele balbezit geen grote kansen te forceren. Dit resulteerde in een vrij behouden tweede helft waarin beide teams hard werkten maar niet bij machte waren het verschil te maken. Met een 1-1 stand floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een behouden wedstrijd. Keijenburgse boys was met vlagen de sterkere partij maar wist hier weinig gebruik van te maken, Bredevoort was veel aan het tegenhouden en had moeite met het vasthouden van de bal. Uiteindelijk is de 1-1 eindstand geen hele onterechte. Volgende week begint de competitie, Bredevoort speelt de eerste wedstrijd thuis tegen zustervereniging MEC. Altijd een mooi affiche!