Bredevoort en Rietmolen delen de punten

April doet wat hij wil, op een zonnige, bewolkte, droge en regenachtige zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Rietmolen op het programma. De heenwedstrijd werd op eigen kunstgras overtuigend door Rietmolen gewonnen.

De eerste helft ging over en weer. Bredevoort begon scherp aan de wedstrijd en was in de beginfase direct gevaarlijk, met name de energieke Bas Voltman en de balvaste Jens Bent speelden hier een belangrijke rol in. Uit de gecreƫerde kansen wist het thuisteam niet te scoren en Rietmolen wist in de wedstrijd te komen. Rietmolen werd de sterkere partij en aan de hand van de snelle, technische rechtsbuiten wist het meerdere malen erg gevaarlijk voor het doel van Bredevoort te komen. Vlak voor rust kreeg Bredevoort nog de mogelijkheid op voorsprong te komen, maar een schot van Jens werd van de lijn gehaald door een alerte verdediger. Met een 0-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft was net zo open als de eerste. Rietmolen was in de beginfase de partij met de vele kansen, de buitenspelers van het uitteam wisten regelmatig de achterlijn te behalen maar het terugleggen van de bal gebeurde niet goed waardoor er geen mogelijkheden ontstonden. Halverwege de tweede helft had Bredevoort weer een fase waarin het gevaarlijk werd, de ingevallen Kasper Hoogenkamp zorgde met zijn snelheid direct voor een hoop dreiging. De slotfase van de wedstrijd was volledig voor Rietmolen, Bredevoort kwam er niet meer aan te pas en was collectief aan het knokken voor het behoud van de 0-0. Rietmolen kwam enkele keren heel dichtbij maar Ruben Anvelink blonk in deze fase uit door alle ballen te pakken. Rietmolen leek in de laatste minuut nog te scoren, maar dit doelpunt werd terecht afgekeurd na een charge op Ruben. De spelers van Rietmolen waren het hier niet mee eens waardoor het nog even ongezellig werd en even later floot de scheids voor het einde van de wedstrijd met de brilstand nog op het scorebord.

Al met al een leuke wedstrijd. Bredevoort en Rietmolen deden niet voor elkaar onder en de wedstrijd ging constant over en weer. In de slotfase was Rietmolen duidelijk de sterkere partij maar al met al is een gelijkspel terecht. In verband met Koningsdag speelt Bredevoort aankomende donderdag om 20.00 bij Meddo.