Bredevoort gaat onderuit bij Ratti-Socii

Op een zonnige maandagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Ratti-Socii op het programma. De heenwedstrijd werd door Ratt-Socii in de laatste minuut via een vrije trap gewonnen, Bredevoort wilde zich vandaag revancheren.

Het eerste deel van de wedstrijd was Bredevoort de sterkere, de heren in het blauw hadden het merendeel van het balbezit en lieten de bal rustig rond gaan. Gedurende de eerste helft werd Bredevoort echter zwakker en Ratti-Socii sterker. Bredevoort begon ontzettend slordig te voetballen en de duels die uit dit balverlies voortkwamen, werden vrijwel allemaal overtuigend gewonnen door het thuisteam. Ondanks dat Ratti-Socii beter was kwam Bredevoort op voorsprong. Rik Tankink ontving een pass van Wouter Obbink en schoot deze strak onder in de hoek. Niet veel later kwam Ratti-Socii op gelijke hoogte na net als in de heenwedstrijd een vrije trap die hard werd binnengeschoten. Met een 1-1 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft was Ratti-Socii de betere partij. Bredevoort probeerde te voetballen maar was hierin erg slordig. Ratti-Socii was scherper in de duels, nauwkeuriger in balbezit en kwam ook op voorsprong. Tussen meerdere mensen in het blauw wist een speler in het rood-groen de bal uit een corner binnen te koppen. Niet veel later werd het ook 3-1, ondanks de eerdere waarschuwingen gaf Bredevoort wederom een vrije trap weg en deze werd wederom binnengeschoten. Vlak voor het einde van de wedstrijd scoorde Ratti-Socii na slordig balverlies van Bredevoort ook nog de 4-1 en met deze stand floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een erg slechte wedstrijd van Bredevoort. Na vier à vijf goede wedstrijden had het de kans om het seizoen mooi af te sluiten maar daarvoor was het vandaag veel te zwak. Ratti-Socii was gewoonweg beter en heeft verdiend gewonnen. Hiermee komt het seizoen van Bredevoort 1 ten einde.