Bredevoort houdt stand tegen aanvallend Meddo (2)

Op een zonnige dinsdagavond werd de tweede helft van de uitwedstrijd naar Meddo gespeeld nadat vorige week in verband met niet werkende verlichting de wedstrijd was gestaakt.

De wedstrijd werd hervat met een 0-1 voorsprong voor Bredevoort. Een aanvallend scherp Meddo werd verwacht en dit bleek ook het geval, het thuisteam creëerde al snel enkele grote kansen maar wist deze niet te benutten. Bredevoort verdedigde en loerde op de counter. Na een mooie steekpass was het Rutger Hoefman die overtuigend de 0-2 binnenschoot, ondanks dat dit nooit buitenspel kon zijn besloot de grensrechter te vlaggen waarna de scheids geen andere mogelijkheid zag om het geldige doelpunt af te keuren.

Meddo probeerde met vele voorzetten de defensie van Bredevoort te slechten, Hidde Wevers en Ruben Anvelink toonden zich superieur bij deze hoge ballen door alles weg te werken. Niet veel later kreeg Bredevoort de uitgelezen kans op de 0-2 nadat Wouter Obbink achter de verdediging dook en in het strafschopgebied werd vastgehouden. De keeper van Meddo hield zijn team in de wedstrijd door de penalty stijlvol te pakken en een spannende slotfase in te luiden. Deze slotfase kon voor Meddo niet lang genoeg duren terwijl Bredevoort reikhalzend uitkeek naar het fluitsignaal. Meddo creëerde nog hele grote kansen en raakte nog een keer de paal, het thuisteam had eigenlijk een doelpunt verdiend maar de bal wilde er maar niet in. Bij een 0-1 stand floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een mooi resultaat, Bredevoort pakt weer eens drie punten en stijgt een plekje op de ranglijst. Heel lang hoeven de heren van Bredevoort en Meddo elkaar niet te missen, in verband met Bevrijdingsdag spelen de beide teams aankomende vrijdag om 20.00 tegen elkaar in Bredevoort.