Bredevoort kansloos tegen Rekken

Op een frisse zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Rekken op het programma. Rekken wordt gezien als één van de sterkere teams van de competitie, een erg lastige wedstrijd werd dus verwacht.

Bredevoort kreeg in de eerste twee wedstrijden te makkelijk doelpunten tegen en stond nu tegenover een team met een spits die er in drie wedstrijden al vijf in had liggen. Bredevoort besloot vandaag verder in te zakken en eerst te zorgen voor een goede organisatie. Rekken had veel de bal maar Bredevoort stond goed opgesteld waardoor het uitspelende team in de beginfase geen hele grote kansen kreeg. Als je verdedigend staat moet je het hebben van de uitbraken in de omschakeling, hierin was Bredevoort echter te slordig om zelf tot kansen te kunnen komen. Na 35 minuten kwam Rekken op voorsprong, na een mooie aanval kon de bal bij de tweede paal vrij worden ingeschoten. Het spelbeeld veranderde tot aan de rust niet en met een 0-1 stand werden de kleedkamers opgezocht.

Na rust ging de wedstrijd op dezelfde voet verder. Bredevoort probeerde zo min mogelijk ruimte weg te geven en zakte daarom ver in, Rekken had veel de bal en zocht naar een opening. Na een uur spelen viel de 0-2, een invaller van Rekken maakte goed gebruik van het natte veld en schoot van afstand hard binnen. Rekken raakte hierna nog een keer de lat, Bredevoort kreeg aan het einde van de wedstrijd nog wat kleine kansjes maar beide teams wisten niet meer te scoren. Met een 0-2 eindstand floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een terecht resultaat. Bredevoort stond verdedigend goed maar wist de sterke aanvalslinie van Rekken niet van scoren te weerhouden. In de omschakeling was het thuisteam zelf te slordig om tot grote kansen te komen. Aankomende zondag is Bredevoort vrij, die week daarop staat de uitwedstrijd naar Lochuizen op het programma.