Bredevoort komt goed weg tegen Haaksbergen

Op een frisse zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Haaksbergen op het programma. Op de ranglijst was te zien dat zowel Haaksbergen als Bredevoort tot nu toe veel moeite hadden met scoren, een doelpuntrijke wedstrijd werd van te voren dan ook niet verwacht.

Bredevoort had het de eerste helft erg moeilijk, Haaksbergen liet de bal rondgaan en maakte goed gebruik van de flanken. Bredevoort stond niet goed waardoor eigenlijk alleen maar achter de bal aan werd gelopen. Haaksbergen werd het hierbij ook niet heel moeilijk gemaakt door het thuisteam, Bredevoort was in duels te slap en vaak te laat. Bij Haaksbergen draaide het spelletje vooral om de linksbuiten en de aanvallende middenvelder, deze werden in de eerste helft vaak bereikt en via deze spelers wist Haaksbergen voor dreiging te zorgen. Het ontbrak bij de aanvallende spelers echter aan scherpte waardoor uit deze dreiging geen doelpunten kwamen. Bredevoort kon zelf voetballend weinig uitrichten en probeerde daarom vooral via de lange bal dreigend te worden, grote kansen leverde dit niet op. Met een 0-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft kwam Bredevoort scherper uit de kleedkamer en stonden de spelers positioneel beter waardoor Haaksbergen meer moeite had met het rondspelen van de bal. Toch was Haaksbergen alsnog de betere, voetballend waren zij vandaag gewoon een stuk sterker dan Bredevoort. In de 75ste minuut scoorde Haaksbergen, gelukkig voor Bredevoort lette grensrechter Maarten Scholtz goed op en vlagde hij voor buitenspel. De scheidsrechter keurde in eerste instantie het doelpunt goed maar werd door Maarten overtuigd en keurde het doelpunt af. Haaksbergen kreeg in de tweede helft nog meerdere kansen maar wisten niet te scoren. In de laatste minuut kreeg Bredevoort nog een grote kans, hier werd echter niet uit gescoord. Jammer voor Bredevoort maar dit was na een wedstrijd als deze te veel van het goede geweest. Met een 0-0 eindstand floot de scheidsrechter af.

Al met al een zeer matige wedstrijd van Bredevoort. Gelukkig voor het thuisteam was Haaksbergen erg slordig voor het doel en wordt er toch nog een punt in Bredevoort gehouden. Volgende week zondag in Bredevoort vrij.