Bredevoort neemt 3 punten mee uit Netterden

Op een koude zondagmiddag stond voor Bredevoort 1 de uitwedstrijd naar NVC uit Netterden op het programma. Van te voren was bekend over NVC dat het een ploeg was waar je niet zo maar even met een overwinning van het veld zou afgaan en dat er hard zou moeten worden gestreden voor de punten.

Bredevoort kwam scherp uit de kleedkamers en wist vanaf het begin van de wedstrijd hoog druk te zetten, hier had NVC erg veel moeite mee en dit resulteerde in de 0-1. In de 10de minuut werd Luuk Wensink gezocht met een voorzet maar deze kwam bij de keeper van NVC terecht, deze liet de bal echter weer los waarna Luuk de bal met een mooie boog over de keeper kon schieten. Bredevoort ging door met aanvallend voetbal en was de bovenliggende partij. Dit tot de 23ste minuut. Een aanvaller van NVC onderschepte, naar Bredevoortse mening met de hand, een lange bal uit de Bredevoortse defensie, deze aanvaller kon daarna vrij doorlopen naar goal waarbij de verdediging van Bredevoort niets anders wist dan aan de noodrem te trekken en maakte een overtreding, penalty. Deze werd koelbloedig binnengeschoten. Na deze tegengoal was Bredevoort het helemaal kwijt en liepen de heren in het blauw de rest van de tweede helft constant achter de feiten aan. Hier was duidelijk te zien dat wat er over NVC voor de wedstrijd was gezegd waar was, NVC ging met zijn elven vol de strijd in en Bredevoort had het daar erg moeilijk mee.

In de rust werd duidelijk gemaakt dat er nog meer strijd moest worden geleverd en dat er met meer overtuiging de duels ingegaan moest worden. Dit werd goed opgepakt wat resulteerde in een tweede helft vol met strijd. Van de twee teams was Bredevoort meer in balbezit en hiermee probeerden zij kansen te creƫren. NVC hield deze aanvallen goed tegen en wist met snelle counters voor dreiging te zorgen. Na 78 minuten was het Ruben Anvelink die met een gigantische uittrap de bal in het 16 meter gebied van de tegenstander legde, hier werd goed op doorgelopen door Luuk waardoor de keeper en verdediger van NVC de bal niet goed konden wegwerken. Deze viel voor de voeten van de net ingebrachte Gijs Piek die hem goed binnenschoot. Na deze goal probeerde NVC nog wat te forceren door 1 op 1 te gaan staan maar tot echte dreiging leidde dit niet.

Een zwaarbevochten overwinning, Bredevoort moest diep gaan om tegen een strijdend NVC de punten te pakken. Achteraf is het dan alleen maar mooi dat dit ook gelukt is. Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen Halle op het programma.