Bredevoort niet in de problemen tegen Den Dam

Op een zonnige, frisse zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Den Dam op het programma. Ondanks dat Den Dam op de een na laatste plek stond met slechts drie punten, moest Bredevoort Den Dam niet onderschatten. Het is namelijk typisch Bredevoorts dat de club het lastig heeft tegen teams uit de lagere regionen.

Van af het begin van de wedstrijd was Bredevoort de sterkere. Het veldspel van het thuisteam was beter, en de meeste duels werden overtuigend gewonnen. Den Dam probeerde veelal voetballend de oplossing vanuit achteruit te zoeken, doordat er heel weinig beweging was op het middenveld ging dit regelmatig fout waardoor Bredevoort de druk op de tegenstander kon houden. Dit wist Bredevoort echter in het eerste deel van de eerste helft niet uit te drukken in doelpunten. Meerdere malen wist Den Dam erg goed weg te komen doordat Bredevoort voor het doel totaal niet scherp was. In de 37ste minuut kwam hier verandering in. Rutger Hoefman werd in het zestienmetergebied bereikt, Rutger kapte zijn directe tegenstander uit en wist de bal goed langs de keeper te schieten.  Toch wist Den Dam na dit doelpunt nog erg gevaarlijk te worden, na een fout in balbezit van Bredevoort wist de rappe rechtsbuiten op het goal van Bredevoort af te stormen. Hij wist deze grote kans niet te benutten door sterk keeperswerk van Ruben Anvelink. In de 45ste minuut wist Bredevoort de voorsprong te vergroten. Na een sterke actie van Jordy Lorijn wist, nadat Dennis van Vreeswijk de bal bewust al dan niet bewust liet lopen, Thijs Navis de bal binnen te lopen. Met een 2-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

In de tweede helft zag Bredevoort er erg laks uit. De nauwkeurigheid van de passing was weg en hierdoor was Den Dam meer in balbezit. Gelukkig voor Bredevoort was Den Dam ook erg slordig en wisten zij niet gevaarlijk te worden. Bredevoort wist in de tweede helft een dozijn aan grote kansen om zeep te helpen doordat de scherpte ontbrak. Er werd nog wel gescoord, na een scherp indraaiende vrije trap van Michiel Rave wist Dennis Bloemers de bal onhoudbaar in de korte hoek te koppen. Na dit doelpunt wist Bredevoort nog een aantal kansen te creëren, ook deze werden niet benut. Met een 3-0 eindstand floot de scheids af.

Al met al een wedstrijd waar Bredevoort niet in de problemen is gekomen. Den Dam was tot weinig in staat en Bredevoort wist, ondanks het missen van veel kansen, drie keer te scoren. Bredevoort heeft nu een weekje rust, dit komt goed uit omdat enkele spelers met pijntjes rondlopen. Op 18 november hervat Bredevoort de competitie, uit bij Mariënvelde.