Bredevoort niet in de problemen tegen Westendorp

Op een mooie, zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Westendorp op het programma. In de voorbereiding waren de beide teams elkaar al eens tegengekomen, Bredevoort wist die wedstrijd toen overtuigend te winnen. Uiteraard gaf dit geen enkele garantie en moest Bredevoort ook vandaag weer scherp voor de dag komen om de drie punten in eigen huis te houden.

Zowel Bredevoort als Westendorp wist in de eerste minuten van de eerste helft enkele kansen te creëren, echter lukte het geen van beide deze te verzilveren. Beide teams hanteerden in de beginfase van de wedstrijd voornamelijk de lange bal. In de dertigste minuut kreeg de spits van Westendorp een gigantische kans uit een dieptepass. Hij wist de keeper te passeren en leek de bal gemakkelijk binnen te kunnen schieten, Berend Ebbers gaf echter niet op en wist de bal voor de doellijn nog te onderscheppen. Bredevoort groeide in de wedstrijd en probeerde steeds meer op te bouwen. In de vijfendertigste minuut resulteerde dit in de 1-0, na een goede opbouw werd Rutger Hoefman gelanceerd waarna hij met behendig voetenwerk de verdediger wist te passeren en de bal vervolgens met zijn chocoladebeen de kruising in schoot. Bredevoort probeerde met hoog druk Westendorp vast te zetten. Dit resulteerde in enkele kansen en uiteindelijk ook in de 2-0. Vanuit een corner wist Hidde Wevers met een mooi schot de bal tegen de touwen aan te werken. Met een 2-0 voorsprong werden de kleedkamers opgezocht.

Bredevoort kwam scherp uit de kleedkamers, duels werden gewonnen en de bal werd nauwkeurig en rustig van voet naar voet gespeeld. Bredevoort had het betere van het spel en wist voetballend enkele kansen te creëren, deze kansen leverden niet meer doelpunten op. Ondanks dit goede spel en deze vele gecreëerde kansen, wist Bredevoort in de tweede helft de voorsprong niet meer te vergroten en floot de scheids uiteindelijk af bij een 2-0 eindstand.

Al met al een uitstekend resultaat, Bredevoort had vandaag het betere van het spel en wist dit om te zetten in goede doelpunten. Volgende week zondag speelt Bredevoort uit bij SSA/SJO Ratti-Socii.