Bredevoort niet opgewassen tegen ZZC

Op een zonnige nazomerse zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen ZZC op het programma. Met een gehavende selectie tegen het altijd lastige ZZC, een zware wedstrijd werd verwacht.

In tegenstelling tot vorige week kwam Bredevoort scherp uit de kleedkamers. Duels werden direct aangegaan en als team werd er hard gewerkt. ZZC was de partij waar de meeste dreiging vanaf kwam, met name de razendsnelle buitenspelers van het uitteam wisten het de backs van Bredevoort erg lastig te maken. De aanvallers van ZZC waren echter niet scherp voor de goal en wisten niet voor een openingstreffer te zorgen. Bredevoort creƫerde aan de andere kant ook weinig en met een 0-0 stand werden de kleedkamers wederom opgezocht.

Na rust was het spelbeeld nagenoeg hetzelfde gebleven en ging de wedstrijd aardig gelijk op. ZZC was echter nog wel steeds de ploeg die het gevaarlijkst was en rond de 70ste minuut leverde dit de 0-1 op. Nog geen vijf minuten later was het wederom raak en keek Bredevoort tegen een 0-2 achterstand aan. Twee debutanten aan de kant van Bredevoort zorgden nog voor een mooi moment. De 18-jarige Niels Simmelink en 16-jarige Cas Sheridan mochten namelijk voor het eerst mee met het eerste en ook direct hun debuut maken. Beide spelers lieten zien dat ze niet zomaar gevraagd werden, ze lieten namelijk beide direct zien uitstekende voetballers te zijn en (in de toekomst) een hoop te kunnen betekenen voor het eerste elftal. Vlak voor het einde van de wedstrijd scoorde ZZC nog een keer en met een 0-3 stand op het bord floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een terechte uitslag. Bredevoort was niet bij machte het ZZC vandaag lastig te maken en een 0-3 uitslag is dan ook wel terecht. Het grote verschil in werklust en strijd aan de kant van Bredevoort was echter wel een heel positief punt. Volgende week speelt Bredevoort uit bij Lochuizen.