Bredevoort overtuigt niet maar wint wel van Lochuizen

Op een zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Lochuizen op het programma. De heenwedstrijd speelde Bredevoort erg matig en werd verdiend verloren, zaak was om vandaag beter voor de dag te komen en de drie punten in Bredevoort te houden.

Bredevoort begon sterk en zette Lochuizen direct hoog vast. De keeper van Lochuizen had in de beginfase van de wedstrijd moeite met het nemen van de achterbal waardoor Bredevoort constant de druk op Lochuizen kon houden. Hieruit volgden vele kansen maar door gebrek aan scherpte en goed keeperswerk bleef de 0-0 stand op het bord staan. De tactiek van Lochuizen was al vrij snel duidelijk, een lange bal op de sterke spits met daaromheen een hoop beweging. Met name de nummer 3 van Lochuizen kwam hierin goed tot zijn recht, die stak voetballend ver boven zijn teamgenoten uit en maakte het de middenvelders van Bredevoort constant lastig. Het tweede deel van de eerste helft was Bredevoort een stuk minder scherp en kon Lochuizen wat meer tot aanvallen komen, afgezien van wat dreigende situaties leverde dit het uitteam niet heel veel op. Eind van de eerste helft had Bredevoort na een handsbal in de zestien van Lochuizen eigenlijk nog een penalty moeten hebben maar dat mocht niet zo zijn. Met een 0-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

Vlak na rust kreeg Bredevoort dan toch een penalty, wederom ging het hierbij om een handsbal. Ondanks dat het in deze situatie minder overduidelijk hands was dan in de eerste helft, wees de scheidsrechter gedecideerd naar de stip. De mentale spelletjes van de spelers van Lochuizen werkten niet op penaltynemer Koen Hoornenborg want hij schoot de bal zonder enige twijfel tegen de touwen. Het tweede deel van de tweede helft was Lochuizen de ploeg die op zoek was naar een doelpunt. De lange bal werd veelal gehanteerd maar hierin bewees Ruben Anvelink maar weer eens superieur te zijn. Afgezien van wat hachelijke momenten leverde het Lochuizen niet veel kansen op. Door veel overtredingen en hier en daar wat kleine opstootjes, voegde de scheidsrechter terecht nog veel extra tijd toe aan de wedstrijd. Voor Bredevoort was dit laatste deel billenknijpen maar gelukkig kon er bij het laatste fluitsignaal van de scheids flink gejuicht worden.

Al met al een belangrijk resultaat. Bredevoort heeft dit seizoen wel vaker het deksel op de neus gehad in de slotfase van wedstrijden. Dat met een hoop inzet en strijd de drie punten nu wel over de streep werden getrokken, was goed om te zien. Volgende week is Bredevoort vrij en 24 april staat de uitwedstrijd naar Wolfersveen op het programma.