Bredevoort pakt eerste punt van het seizoen

Op een warme zondagmiddag stond voor Bredevoort de derde, en daarmee laatste, bekerwedstrijd op het programma. Bredevoort moest het hierin opnemen tegen en bij vierdeklasser KSV. Bekend was dat KSV geen hoogvlieger was in de vierde klasse, er viel dus wellicht wat te halen.

De eerste helft van de wedstrijd ging vrij gelijk op. Waar Bredevoort probeerde op te bouwen koos KSV veelal voor de lange bal. De aanvoerder van KSV was hierin een belangrijke schakel, hij legde de bal feilloos achter de Bredevoortse defensie en zette daarmee zijn aanvallers aan het werk. Het opbouwen ging bij Bredevoort vrij goed, de pass daarna ging echter vaak fout waardoor Bredevoort steeds net niet echt gevaarlijk kon worden. Desalniettemin creƫerde Bredevoort nog wel enkele kansen, waaronder een grote voor Dennis Van Vreeswijk. Dennis ging met een sterke actie om de keeper heen en leek de bal binnen te schieten, de keeper wist op het laatste moment nog kracht te vinden om zich volledig uit te strekken en de bal met zijn vingertoppen weg te tikken. Aan de andere kant was KSV niet heel gevaarlijk waardoor de spelers met een 0-0 stand op het bord de kleedkamers opzochten.

De tweede helft was wederom erg gelijk. De wedstrijd transformeerde zich langzaam maar zeker in een ware uitputtingsslag waarbij van beide teams enkele spelers er compleet doorheen zaten. In de tweede helft had KSV een fase waar erg veel grote kansen werden gecreƫerd. Door goed werk van zowel de verdediging als de keeper wist Bredevoort deze storm te overleven. Bredevoort had zelf ook nog enkele grote kansen, hier werd niet uit gescoord. Nadat beide teams aan het eind van de wedstrijd geen echt sterk eindoffensief konden opbrengen, floot de scheids af met de brilstand nog op het bord te zien.

Al met al een vrij soortgelijke wedstrijd als tegen Ulftse Boys. Bredevoort kan voetballend en fysiek goed meekomen, was deze wedstrijd zelfs licht de betere, maar weet dit tot op heden niet uit te drukken in doelpunten. Als dit zo doorgaat zal het een groot probleem worden bij de heren uit Bredevoort. Aankomende dinsdag speelt Bredevoort een wedstrijd voor de Achterhoek Cup. Deze wedstrijd zal uit bij Erix om 20.00 worden gespeeld.