Bredevoort pakt verdiend een punt tegen Neede

Na een periode van weinig voetbal, met dank aan het weer, stond er voor Bredevoort op een bewolkte maar toch vrij warme zondagmiddag een thuiswedstrijd tegen Neede op het programma. Neede doet met een goed voetballend team bovenin de ranglijst mee, Bredevoort stond dus een lastige wedstrijd te wachten.

De eerste helft ging mooi beide kanten op. Bredevoort dwong in het eerste kwartier meteen een aantal kansen af waarbij de bal één keer op de lat belandde. Ondanks dat Neede het grootste deel van het balbezit had konden zij dit niet tot grote kansen omzetten. Het veld was enorm slecht waardoor het voetbal aan beide kanten niet erg goed was. Doordat het veld zwaar was moesten er een hoop duels worden uitgevochten, dit kostte een hoop energie voor beide teams. Zowel Neede als Bredevoort kreeg aan het eind van de tweede helft niet echt meer grote kansen waardoor 0-0 de ruststand was.

De tweede helft begon Bredevoort slecht, er werd niet goed gereageerd op afgeslagen ballen, hierdoor kon Neede druk houden op de verdediging van Bredevoort. Niet voor de eerste keer dit seizoen kreeg Bredevoort een uitermate lelijk doelpunt tegen. Een middenvelder van Neede kon iets te vrij uithalen vanaf een meter of 20. Nadat deze bal door meerdere spelers aangeraakt werd, als laatste door een speler van Bredevoort, belandde de bal via de binnenkant van de paal in het net. Een flinke domper voor Bredevoort. Waar Bredevoort in eerdere wedstrijden na een soortgelijk doelpunt de kop liet zakken gebeurde dit nu niet. De schouders werden er onder gezet en samen werd er gestreden voor een mogelijk punt. Na een tijdje kwamen Luuk Wensink en Ramon ten Have voorin te staan. Deze jongens zorgden voor een hoop onrust en strijd waardoor Neede het even helemaal kwijt was. Nadat Ramon eerder al een kans gemist had was het de tweede keer wel raak. Met een beetje geluk kreeg hij de bal mee, waarnaar hij de bal goed binnen schoot. Beide teams kregen hierna weinig grote kansen waardoor er aan het eind van de wedstrijd 1-1 op het scorebord stond.

Al met al een goed resultaat. Bekend is dat Neede een goed team is dus daar een punt tegen pakken is altijd goed. Bredevoort had misschien meer verdiend wanneer er naar de kansen wordt gekeken. Erg positief is dat er met het hele team strijd werd geleverd en de spelers weer voor elkaar wilden werken. Op deze wedstrijd kan verder worden gebouwd. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Meddo op het programma, om 14.00.