Bredevoort speelt beter maar gaat zonder punten naar huis

Op een zonnige zondagmiddag stond de uitwedstrijd tegen Sc Rijnland op het programma. Rijnland had een verrassend goede start en stond 5 punten boven Sv Bredevoort en om aansluiting te houden moesten de heren in het blauw dus met een goed resultaat terugkeren in Bredevoort.

Voor de wedstrijd werd aangegeven dat Rijnland bekend stond als een vervelende, lastige ploeg, zowel in het veld als buiten het veld, en dat er vanaf de eerste minuut een hoop strijd moest worden geleverd. Dit gebeurde en Bredevoort zette de defensie van Rijnland goed onder druk, Rijnland probeerde hier met de lange bal onderuit te voetballen maar deze lange ballen werden grotendeels allemaal gewonnen door de heren in het blauw. Bredevoort had de overhand en dat was te zien aan het feit dat het grootste deel van het balbezit voor Bredevoort was. Hieruit werden een aantal kansen gecreƫerd maar door het missen van scherpte voor de goal stond na 45 minuten de 0-0 stand nog op het scorebord.

In de tweede helft veranderde het spelbeeld niet veel, Bredevoort was meer in balbezit en probeerde tot aanvallen toe te komen. Dit lukte echter niet goed door het sterke defensieve werk van de verdediging van Rijnland. In de 77ste minuut was het een speler van Rijnland die na een afgeslagen bal de bal precies in de voeten kreeg binnen de 16 meter, hier werd slap op in gestapt waardoor deze de bal mooi in de linkerhoek kon krullen. Een fikse tegenslag voor de heren van Bredevoort, die hierdoor nog meer op de aanval moesten spelen. De formatie werd omgezet om meer kracht voorin te krijgen, maar Rijnland speelde na de goal zonder risico en besloot volledig op de verdediging te spelen en de bal vervolgens blind naar voren te schieten. Bredevoort was nog een paar keer dichtbij maar uiteindelijk mocht het niet baten en floot de scheids af bij een 1-0 eindstand.

Al met al een erg zure nederlaag, Bredevoort speelde beter en had dus meer verdiend. Positief was dat er hard gestreden en gewerkt werd voor elkaar. Volgende week staat de uitwedstrijd naar NVC Netterden op het programma.