Bredevoort speelt bloedeloos gelijkspel bij Lochuizen

Op een koude zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Lochuizen op het programma. Bredevoort en Lochuizen konden beide de drie punten goed gebruiken kijkend naar de ranglijst.

De wedstrijd begon en bleef vrij onrustig, beide teams wisten de bal niet lang in bezit te houden wat voor een chaotisch, hectisch spelbeeld zorgde. Bredevoort probeerde met regelmaat over de grond op te bouwen maar maakte hierin te vaak de foute keuze, aan de andere kant zocht Lochuizen constant met een lange haal naar de fysiek sterke spits. Bredevoort kreeg gedurende de eerste helft de uitgelezen kans op de 0-1 maar de bal mistte snelheid en kon van de lijn worden gehaald door een oplettende verdediger. Lochuizen wist met name in de beginfase kansen te creëren maar wist deze ook niet te benutten. Met de brilstand op het bord werden de kleedkamers opgezocht.

Het voetballend hoogtepunt vond plaats gedurende de rust. Een kleine Jack Russel Terriër had een bal bemachtigd en ging hiermee aan de haal, de hond beschikte over een uitstekende techniek en wist de bal lang in bezit en onder controle te houden. Dit hadden we vandaag nog niet vaak gezien.

De tweede helft kwam Lochuizen scherper uit de kleedkamer en hadden zij het eerste deel de overhand, dit resulteerde in enkele gevaarlijke situaties maar het thuisteam wist hier niet uit te scoren. Het spelbeeld was de tweede helft niet veel anders dan de eerste, Bredevoort kreeg nog wat kansen maar deze werden niet benut. Met een 0-0 eindstand floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een erg matige wedstrijd waarbij de goede wedstrijd tegen KSV geen gevolg kon worden gegeven. Bredevoort en Lochuizen hadden beide kansen op de overwinning maar uiteindelijk verdiende beide teams de drie punten niet. Bredevoort heeft nu winterstop en zal in 2024 de competitie hervatten.